Categoriesمقالات

امکانات و قابلیت های تلفن سانترال

امکانات و قابلیت های تلفن سانترال

امکانات و قابلیت های تلفن سانترال

چرا باید از تلفن سانترال استفاده کنیم؟

 در گذشته از تلفن صرفا به منظور انجام کار های معمول استفاده می شد اما امروزه جهت انجام کارهای زیادی از جمله فکس،

 تماس کنفرانس، بعنوان آیفون و درب باز کن و موارد زیاد دیگری از این دستگاه استفاده می شود 

و قاعدتا این کار نه از عهده ی یک تلفن معمولی بلکه توسط تلفن سانترال قابل انجام است. 

حتما شما هم در اداره ها و سازمان ها چنین تلفنی را مشاهده کرده اید و احتمالا به این سوال رسیده اید

 که چرا باید از تلفن سانترال استفاده شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با توضیحات ارائه شده به جواب این سوال دست یابید.

تلفن سانترال

برای توضیح تلفن سانترال ابتدا بهتر است به تلفن های معمولی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند اشاره شود.

 همانطور که میدانید تلفن های معمولی به پریز به واسطه ی یک سیم متصل و بعد به خط مخابرات وصل می گردند

اما تلفن سانترال هیچ گونه ارتباط مستقیمی با خط آنالوگ و سیپ ترانک برقرار نخواهد کرد. 

بلکه تلفن سانترال نوعی تلفن ثابت بوده که همراه با دستگاه های سانترال  به کار گرفته می شود. 

تلفن سانترال به یک خروجی دستگاه سانترال متصل می شود

که این کار می تواند به صورت تحت شبکه و یا به واسطه ی سیم باشد.

البته به لحاظ ظاهری مشابه با تلفن های معمولی هستند و تفاوت آنها در نوع کارکرد 

و امکانات و قابلیت هایی است که به کاربر ارائه می دهند.

انواع تلفن سانترال

این نوع تلفن ها هر کدام از نظر کاربرد و نحوه ای که با دستگاه مرکزی سانترال ارتباط برقرار می کنند 

با هم متفاوت بوده و از این رو به ۴ دسته ی تلفن آنالوگ، هیبرید، دیجیتال و تحت شبکه تقسیم بندی می شوند.

امکانات و قابلیت های تلفن سانترال

●          یک دستگاه تلفن و خطوط زیاد

 

از مهمترین ویژگی هایی که این نوع تلفن دارد اجتماع خطوط شهری در یک دستگاه تلفن واحد می باشد.

 بدین صورت که به واسطه ی یک خط داخلی به دستگاه مذکور متصل و همه ی خطوط مجموعه در اختیار کارمند مربوطه قرار می گیرد.

 با این کار شخص می تواند با فقط یک عدد دستگاه تلفن  پاسخگوی تمامی تماس هایی که از خطوط شهری دریافت می شوند،

باشد و در مقابل میتواند جداگانه با هر کدام از این خطوط به تماس خروجی برقرار کند.

●          صرفه جویی در هزینه ها

 

طبعا مدیریت هر سیستم و ارگانی تمایل دارد  هزینه های مجموعه ی خود را به کمترین میزان ممکن تقلیل دهد

تا از آن سو سود بیشتری را داشته باشد. در حالت معمول اگر از سیستم سانترال استفاده نشود

تماس های برقرار شده هزینه ی گزافی را شامل خواهد شد که این باب طبع نیست 

و به جای آن می توان از سیستم سانترال استفاده کرد چرا که با طراحی خاصی که دارد 

به مقدار خیلی زیادی هزینه ی تماس بین مشتریان و کارمندان را کاهش داده است،

بعلاوه برقراری تماس داخلی نیز هزینه ای را در بر نخواهد داشت. 

این ویژگی به خصوص برای مواردی که نیاز به تماس مکرر بین کارمندان وجود دارد بسیار مناسب است.

●          قابلیت آیفون و درب باز کن

 

یک ویژگی بسیار جالب که شاید برای تعجب برانگیز نیز باشد قابلیتی است که در ساخت آن استفاده شده

تا به کارمندان این امکان را بدهد تا با تلفن سانترال خود بتوانند آیفون را جواب داده

و در صورت امکان درب ورودی را نیز باز نمایند. با این کار در وقت نیز صرفه جویی شده 

و زمان درب باز کردن را می توان ذخیره و به جای آن جواب مشتریان را داد و راندمان کار اینگونه خود به خود بالا خواهد رفت.

●          قابلیت ضبط و ذخیره ی تماس

 

این قابلیت از آن جهت بسیار مهم است که می توان تماس های دریافتی را کنترل کرد.

این کار به خصوص برای زمان هایی که از تلفن سانترال برای پشتیبانی استفاده می شود کاربرد دارد. 

با این کار می توان عملکرد کارمندان را بررسی نمود و در مقابل کارمند که به بررسی کار توسط کارفرما آگاه است

بهترین عملکرد خود را ارائه خواهد داد و در نتیجه خود به خود راندمان کار بالا خواهد رفت.

●          قابلیت اتصال هدست

 

در کارهایی که نیاز به تماس مداوم و پشت سر هم است و کارمند باید دائما با مشتری در تماس باشد، مثل پشتیبان گیری،

نگهداری تلفن در کنار گوش به مرور وی را خسته خواهد کرد و باعث افت بازدهی کار خواهد شد،

با امکان اتصال هدستی که در تلفن سانترال برقرار شده این مشکل کاملا رفع می شود 

و کارمند پشتیبان می تواند هدست را بر روی گوش های خود قرار داده تا دست های وی آزاد باشند 

و هم باعث خستگی وی نشده و هم بتواند با دست های خود همزمان به کارهای دیگر رسیدگی نماید.

●          قابلیت برقراری کنفرانس

 

این قابلیت برای کارمندانی که  فضاهای بسیار بزرگی کار می کنند و الزام ارتباط زیاد چندین نفره با یکدیگر دارند

و به دلیل فواصل طولانی وقت زیادی برای رفت و آمد صرف می کنند بسیار مناسب است، 

با این کار نیازی نیست هر بار با یک نفر تماس گرفته شود و زمانی که برای وقفه ی بین تماس ها هدر می رود ذخیره می شود.

●          امکان افزودن کلید DSS

 

این کلید ها، مجموعه کلید هایی هستند که قابلیت برنامه ریزی را دارند و باید جداگانه آنها را تهیه نموده

 و بعد کلید هایی که قرار است هر کدام برنامه ریزی خاصی را انجام دهند به تلفن سانترال متصل می شوند.

●          انتقال تماس دریافتی

 

زمانی که شما تماسی دریافت می کنید و به آن پاسخ می دهید، در صورت لزوم، 

با تلفن سانترال امکان این را دارید که همان تماس را به هر شماره ی داخلی یا خارجی که مد نظر دارید انتقال دهید.

 

با توجه به توضیحات و قابلیت های ارائه شده برای تلفن سانترال بدیهی است

 که این دستگاه به انتخاب اول ادارات، سازمان ها،شرکت ها و دیگر مراکز کاری که به چنین تکنولوژی نیاز دارند تبدیل شود

 چرا که دارای تمامی امکاناتی است که آنها برای برقراری تماس به آن نیاز دارند. 

به همین جهت شاهد استفاده ی روز افزون از چنین محصولی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *