مقالات

صفر تا صد دوربین مداربسته

صفر تا صد دوربین مداربسته

تا به امروز تجهیزات مختلفی برای بالا بردن امنیت و نظارت بر روی مکان‌های مختلف طراحی شده‌است. دوربین‌های مداربسته از جمله این تجهیزات امنیتی هستند. این محصولات در انواع و طرح‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند.‌ دوربین‌های مداربسته کارایی بسیار بالایی دارند،  همین امر سبب شده در مکانهای فراوانی از آن‌ها استفاده شود. اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد خرید دوربین مداربسته را برای کسب و کار یا منزل شخصی خود دارید قبل از خریداری این محصولات حتماً باید نکاتی را بدانید. در این مقاله به ۰ تا ۱۰۰ دوربین مداربسته می‌پردازیم.  قطعاً با خواندن این محتوا می‌تواند انتخاب درست‌تری داشته باشید. 

مزایای نصب دوربین مداربسته

 

معرفی دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از جمله تجهیزاتی است که با کمک آن می‌توانید نسبت به ثبت تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی خود گام بردارید. برای اولین بار در سال ۱۹۴۲ ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک‌های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. تاریخچه استفاده از این محصولات به آن زمان باز می‌گردد. شرکت‌های فراوانی در سراسر دنیا وجود دارند که انواع دوربین مداربسته را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. امروز از دوربین‌های مدار بسته برای بالا بردن امنیت ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود.

مزایای خرید دوربین مداربسته

مزایای خرید این محصولات به میزانی زیاد است که امروزه انواع این محصول توسط شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.  با توجه به اینکه مزایای نصب و خرید دوربین مداربسته بسیار زیاد است به چند مورد از مهمترین این مزایا می‌پردازیم.

جلوگیری از سرقت

در چند سال اخیر با توجه به افزایش میزان جرم و جنایت استفاده از تجهیزات امنیتی به امری ضروری بدل شده‌است. جالب است که بدانید وقتی از بسیاری از سارقان سوال می‌کنند دلیل عدم نفوذ شما به یک ساختمان یا خودداری کردن از نفوذ به ساختمان‌های مختلف چیست اظهار دارند که نصب دوربین مداربسته یک عامل بازدارنده است.  در واقع این محصولات تعداد سرقت‌ها را کمتر می‌کنند. افراد متجاوز ریسک دستبرد و نفوذ به همچنین مکان‌هایی را کمتر می‌پذیرند.

احساس آرامش

قطعاً هیچی مهم‌تر از این نیست که شما احساس آرامش کنید‌. این تجهیزات سبب می‌شوند شما اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید. حتی می‌توانید در صورت نصب دوربین‌های مداربسته به مسافرت و انجام امور مختلف خود بپردازد. شما قادر هستید از مسافت‌های بسیار دور و طولانی نیز بر کسب و کار و منزل شخصی خود نظارت داشته باشید. طبیعتاً اینگونه شما احساسی آرامش بیشتری خواهید داشت.

صرفه اقتصادی

نیاز است که حتماً از تجهیزات ایمنی گسترده برای بالا بردن امنیت منازل و کسب و کار خود استفاده کنید.  با توجه به اینکه این تجهیزات امنیتی قیمت بسیار بالایی دارند باید هزینه زیادی برای خریداری آن‌ها بپردازید.  در واقع شما هزینه های هنگفتی برای خریداری این محصولات صرف خواهید کرد اما بازدهی لازم را ندارند.  شما به جای خریدن تجهیزات گسترده می‌توانید یک دوربین مداربسته را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. قطعاً هزینه‌ای که برای خرید یک دوربین در نظر می‌گیرید به نسبت دیگر تجهیزات امنیتی چندان زیاد نیست.  یکی از مزیت‌های قابل توجه خرید و نصب دوربین مداربسته صرفه اقتصادی آن است.  

ویژگی خاص دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته به صورت‌های مختلفی طراحی می‌شوند.  طراحی بعضی از این محصولات خاص و منحصر به‌فرد است. بعضی از دوربین‌های مداربسته قابل نصب در زیر آب هستند. حتی یک قطره آب نمی‌تواند به درون این دوربین‌ها نفوذ کند. در بعضی از پالایشگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی با توجه به زیاد بودن مواد شیمیایی خطرناک نیاز است که از دوربین‌هایی با مقاومت بالا استفاده کنید. امروزه دوربین‌های مداربسته مناسب برای پالایشگاه‌ها طراحی شده است. این دوربین‌ها مقاومت بالایی دارند و در برابر مواد شیمیایی آسیب نمی‌بیند. بر همین اساس شما متناسب با نیاز خود می‌توانید دوربین‌های مداربسته با ویژگی‌های خاص را خریداری کنید.

نصب دوربین مداربسته

به همان اندازه که خرید دوربین مداربسته حائز اهمیت است نصب استاندارد و باکیفیت این دوربین‌ها نیز اهمیت دارد.  قطعا اگر دوربین مداربسته درست نصب نشود کارایی لازم را نخواهد داشت. بر همین اساس نیاز است که حتما از افراد ماهر جهت نصب دوربین مداربسته کمک بگیرید.  با توجه به نوع دوربین و طراحی آن مدل‌های نصب مختلفی برای این دوربین‌ها وجود دارد. مکان نصب دوربین مداربسته نیز بسیار مهم است‌. حتما باید این دوربین‌ها را در مکانی قرار دهید که دید کافی داشته باشد. معمولاً با توجه به نوع ساختمان، تجهیزات و.. مکان قرارگیری دوربین تعیین می‌شود.

نگهداری دوربین مدار بسته

بعد از خرید دوربین مداربسته حتماً باید نکات نگهداری آن را فرا بگیرید.  نگهداری دوربین مداربسته مراحل خاص خود را دارد. شما چند مدتی یکبار باید لنز،  کیفیت تصاویر، مکان دوربین و.. را بررسی کنید.  همچنین لازم و ضروری است که اگر دوربین مداربسته را در فضای باز نصب می‌کنید از عدم ورود گرد و غبار به درون دوربین اطمینان حاصل کنید. حتما توجه داشته باشید که دوربین مداربسته را در مکانی قرار ندهید که دید کمی داشته باشد. اما به طور کلی سال یکبار از افراد متخصص برای بررسی دوربین مداربسته کمک بگیرید.

قیمت دوربین مداربسته

قیمت یک محصول از مهمترین عوامل خرید آن به حساب می‌آید.  اگر شما قصد خرید یک محصول را داشته باشید و قیمت آن  زیاد باشد طبیعتاً از خرید  آن صرف نظر خواهید کرد. قیمت این محصول با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود.  از جمله مهمترین این عوامل می‌توان به نوع دوربین،  طراحی، برند،  مکانی که شما دوربین را از آن خریداری می‌کنید و…اشاره کرد. بسیار حائز اهمیت است که این محصول را از مراکز معتبر تهیه کنید. قطعا اگر دوربین مداربسته را از مراکز معتبر تهیه کنید هزینه کمتری برای خرید آن باید بپردازید.

انتقال تصاویر در دوربین مداربسته انتقال تصاویر در دوربین مداربسته

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته
از جمله تجهیزاتی هستند که برای بالا بردن امنیت بر هر ساختمانی لازم و ضروری محسوب
می‌شوند.  شما می‌توانید انواع این محصول
را متناسب با هزینه‌ای که در نظر دارید خریداری کنید.  به علاوه شما میتوانید از مزیت انتقال تصاویر
دوربین مداربسته برای رسیدگی  و نظارا بر
کسب و کار خود بهره‌مند شوید. اما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید این محصولات را دارید
در نگهداری از آن‌ها کوتاهی نکنید.  قطعا
نگهداری نادرست از این محصولات طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین دوربین
مداربسته را حتما از مراکز معتبر و با قیمت مناسب خریداری کنید.‌ ضروری است که
محصول خریداری شده گارانتی داشته باشد. 

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *