مقالات

بهترین روش نگهداری از دوربین مدار بسته

بهترین روش نگهداری از دوربین مدار بسته

بهترین روش نگهداری از دوربین مدار بسته

از گذشته تا امروز حفظ امنیت و آرامش دغدغه اساسی هر انسانی بوده‌است. 

 دوربین مداربسته از جمله تجهیزاتی است که می‌توانند نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد. 

برای نخستین بار  در سال ۱۹۴۲ ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک‌های خود از دوربین مداربسته استفاده کرد‌.

 پس می‌توان گفت سال‌های زیادی از تولید اولین دوربین مداربسته می‌گذرد.

 با پیشرفت علم در صنعت دوربین‌سازی تحول عظیمی رخ داده تا جایی که امروزه در مکان‌های مختلفی می‌توان از این محصول استفاده کرد. 

کارایی و عملکرد بالای این محصول سبب شده در این مقاله به بهترین روش نگهداری از دوربین مداربسته بپردازیم. 

 اگر علاقمند هستید به اطلاعات دقیقی در مورد نگهداری از این محصول برسید با ما همراه باشید. 

دوربین مداربسته

بهترین روش نگهداری از دوربین مدار بسته

با توجه به اینکه این تجهیزات با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند نیازی نیست که شما برای نگهداری از آن‌ها زحمت زیادی بکشید. اگر به صورت ماهانه زمانی محدود برای بررسی کردن سیستم دوربین مدار بسته در نظر داشته باشید قطعا در سال‌های بعد از مشکلات ناشی از خرابی دوربین مداربسته در امان خواهید بود. برای نگهداری و مراقبت بهتر از این محصولات راهکارهای زیادی وجود دارد. اکنون چند مدل از بهترین روش‌های نگهداری از دوربین مداربسته را ذکر می‌کنیم.  

تمیز کردن لنز دوربین

لنز دوربین مداربسته جز مهمترین قطعات آن به حساب می‌آید. حتماً باید لنز های دوربین را به موقع تمیز کنید. تمیز کردن این قطعه سبب می‌شود در آینده جرم و کثیفی بر روی لنز قرار نگیرد.  توجه داشته باشید که قرارگیری هرگونه کثیفی و آلودگی بر روی لنز دوربین کیفیت ویدیو های ضبط شده توسط آن را کاهش می‌دهد. البته نباید از این امر غافل شد که به مرور زمان ممکن است بر اثر این آلودگی‌ها لنز دوربین کارایی اولیه خود را نداشته باشد.

نصب دوربین در فضای باز

 اگر شما از دوربین مداربسته در مکان‌های باز استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که رشد شاخ و برگ درختان موجب از بین رفتن محدوده دید دوربین نشود. در همین راستا ضروری است که چند مدتی یکبار مکان قرارگیری دوربین را بررسی کنید.‌ البته رشد شاخ و برگ  درختان ممکن است به مرور زمان به دوربین آسیب وارد کنند. اگر قصد دارید به درستی از این محصول نگهداری کنید به محل قرار گیری آن دقت ویژه داشته باشید.

کابل ها

دوربین‌های مداربسته در انواع و طرح‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بعضی از این محصولات دارای اتصالات از نوع سیمی هستند. اگر دوربین شما از آن دسته دوربین‌هایی است که اتصالات سیمی دارد باید حتماً کابل‌ها و منبع تغذیه آن را به صورت مداوم بررسی کنید. حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده که چرا باید این کابل‌ها را بررسی کنیم؟ در موقع کابل‌های این محصولات به مرور زمان فرسوده خواهند شد. بر کسی پوشیده نیست که فرسوده شدن کابل امکان پارگی و قطع شدن اتصال را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

بررسی منبع تغذیه

 

هر دوربین مداربسته یک منبع تغذیه دارد. بر اساس نوع دوربین مداربسته،  منبع تغذیه متفاوت است.

 توجه داشته باشید که بررسی این قسمت از دوربین مداربسته می‌تواند تاثیر بسزایی در نگهداری طولانی مدت از این محصول داشته باشد.

 بهتر است چند مدتی یکبار قدرت منبع تغذیه دوربین مداربسته را بررسی کنید.

  به بیان ساده‌ترعملکرد پایین و نادرست منبع تغذیه منجر به کاهش کیفیت تصاویردوربین خواهد شد. 

 پس می‌توان گفت کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین با قدرت منبع تغذیه رابطه مستقیم دارد.

 طبیعتاً اگر شما قصد داشته باشید که دوربین با قابلیت ضبط تصاویر باکیفیت خریداری کنید حتماً باید منبع تغذیه این محصول قدرتمند باشد.

انواع دوربین مداربسته

بررسی دوربین مداربسته توسط افراد متخصص

شما باید تمام نکات گفته شده را به طور کامل رعایت کنید.  اما بعد از بررسی و رعایت این نکات لازم است که حداقل سالی یک بار یک فرد متخصص و ماهر به بررسی دوربین مداربسته بپردازد.  لازم و ضروری است که این فرد حتماً تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد. قطعا اگر این فرد ناآگاه در بررسی سیستم دوربین مدار بسته باشد می‌تواند ضرر غیر قابل جبرانی را به این دوربین آن تحمیل کند. معمولاً شرکت‌های سازنده دوربین مداربسته دستورالعمل‌هایی را به شما تذکر می‌دهند.

 حتماً هنگام بازدید و بررسی این محصول از این دستورالعمل‌ها استفاده کنید. اگر شما در مواقع احساس کرده‌اید که دوربین مداربسته مانند روزهای اول خوب عمل نمی‌کند بهتر است از دستکاری و پیدا کردن عیب آن خودداری کنید. حتماً در این مواقع از یک فرد متخصص و آگاه کمک بگیرید.  بعد از اینکه این فرد متخصص عیب دستگاه را پیدا کرد حتماً در مورد دستورالعمل‌های نگهداری صحیح از این محصول اطلاعاتی از آن دریافت کنید.

بررسی و سرویس دوربین مداربسته چند مدتی یک بار باید انجام شود؟ 

حتماً برای شما این سوال پیش آمده که چند مدتی یکبار باید به بررسی کابل، لنز دوربین و.. بپردازید.  جواب این سوال را نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد. زیرا که فواصل بین بررسی‌های مداوم  دوربین مدار بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال مدت زمان دوره  بررسی دوربین مداربسته‌ای که در منزل نصب است با بررسی دوربین مداربسته که در فضای باز از آن استفاده می‌کنید متفاوت است.  

ابتدا باید دقت کنید که دوربین مداربسته شما در چه اندازه در معرض گرد و خاک و آلودگی‌ها قرار دارد‌. همچنین حتماً دقت داشته باشید مکانی که این دوربین را نصب می‌کنید تا چه اندازه امکان خرابی و دستکاری شدن توسط افراد متجاوز برای آن وجود دارد.  دوربین هایی که در چنین مکان‌های نصب هستند باید زودتر مورد بررسی قرار بگیرند. هر چقدر شما در زمان‌های کوتاه به بررسی این محصول بپردازید اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

 

 

نگهداری دوربین مداربسته

 سخن پایانی

شاید برای شما در روزهای اول استفاده از این محصول، بررسی و نگهداری از آن سخت باشد.

  اما اگر چند ماه به صورت مداوم از این روش‌ها برای نگهداری دوربین مداربسته استفاده کنید

 قطعاً به کارعادی و طبیعی برای شما تبدیل خواهد شد.

 اما حتما توجه داشته باشید که سالی یک بار از یک فرد متخصص برای بررسی این کمک بگیرید.

 متخصصان با بررسی دقیق این محصول می‌توانند به صورت عمیق مشکلات آن را شناسایی و از بروز مشکلات دیگر در آینده جلوگیری کنند.

 روش‌های نگهداری می‌تواند از ایجاد خسارت‌های عظیم درآینده برای دوربین مداربسته جلوگیری کند. 

امتیاز دهید...

1 نظر در “بهترین روش نگهداری از دوربین مدار بسته

  1. محسن گفت:

    چه خوب میشه بااین اطلاعات براحتی عمر دوربین رابیشتر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *