مقالات

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

آیا می خواهید دوربین مدار بسته بخرید اما نمی دانید چه نوعی را انتخاب کنید؟ نگران نباشید ما در ادامه به راهنمای خرید دوربین مداربسته برای خانه، مغازه، دفتر کار، شرکت و… می پردازیم و اطلاعات مفیدی را به شما می دهیم.

13 نکته برای خرید دوربین مداربسته

اما انتخاب بهترین دوربین مداربسته کمی دشوار است؛ زیرا شما هنگام خرید با انواع و مدل‌های متنوعی مواجه خواهید شد که ممکن است انتخاب را برای شما سخت‌تر نماید. ولی نگران نباشید ما در این مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته برای خانه، مغازه، دفتر کار، شرکت و… را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

1. مشخص کردن نوع دوربین مدار بسته و مزایا و معایب هر کدام

به طور معمول دوربین های مدار بسته به خاطر عوامل زیر در دوربین‌های انالوگ و دوربین‌های تحت شبکه، قرار می گیرند.

  • زاویه دید لنز دوربین مداربسته
  • جنس بدنه و استحکام آن
  • ابعاد دوربین بر اساس کارکرد
  • قابلیت دید در شب

دوربین‌های انالوگ:

دوربین‌های انالوگ تصویر را به‌صورت آنالوگ ضبط می‌کنند و آن را به وسیله کابل کواکسیال به دستگاه DVR منتقل می‌کنند. این دستگاه ویدئوها را از فرمت آنالوگ به دیجیتال تبدیل و در خود ذخیره ‌می‌کند.

مزایای دوربین مداربسته آنالوگ:

  • قیمت پایین
  • سهولت نصب
  • پهنای باند کم

معایب دوربین مدار بسته آنالوگ:

  • کیفیت پایین تصویر نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه
  • عدم پردازش اولیه تصویر
  • هزینه‌های زیاد کابل‌کشی به دلیل حجم بالای کابل
  • افت سیگنال
  • امنیت پایین
  • نویزپذیری
  • نداشتن عمق تصویربرداری بالا که باعث می‌شود برای پوشش یک مساحت زیاد، نیاز به تعداد بیشتری دوربین داشته باشیم. در حالی که مساحت تحت پوشش هر دوربین تحت شبکه برابر با ۳ دوربین آنالوگ است.

با توجه به موارد گفته شده دوربین‌های آنالوگ به دلیل قیمت کمتر و عملکرد ساده تر برای مکان‌های کوچک بیشتر کاربرد دارند.

دوربین‌های تحت شبکه:

دوربین‌های تحت شبکه تصاویر را به صورت دیجیتال ضبط می‌کنند و آن‌ها را از طریق اینترنت یا یک شبکه محلی (LAN یا WAN) به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR)ارسال می‌کنند.

 دوربین‌های  IP نیاز به کابل برق جداگانه ندارند و انرژی خود را از شبکه با استفاده از فناوری «Power-over-Ethernet» یا «PoE» دریافت می‌کنند. در نتیجه مقدار کابل مصرفی وهزینه کابل کشی کاهش می‌یابد.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه:

  • کیفیت بالا
  • امنیت و پایداری سیستم
  • قابلیت زوم دیجیتال با کیفیت بالا
  • قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking)
  • قابلیت تشخیص چهره
  • شمارش افراد و پوشش ۳۶۰ درجه‌ای
  • پشتیبانی از POE (امکان ارسال همزمان صوت، تصویر و برق با استفاده از یک کابل شبکه)
  • کاهش هزینه‌های کابل کشی در پروژه
  • امکان اتصال بدون کابل و از طریق وای فای (Wifi) در برخی مدل ها
  • امکان افزایش تعداد دوربین‌ها و یکپارچه سازی با پشتیبانی از قابلیت ONVIF
  • لنز متحرک

معایب دوربین مدار بسته تحت شبکه:

  • قیمت بالا نسبت به دوربین مدار بسته آنالوگ
  • نیاز به نصاب ماهر در نصب و راه‌اندازی اولیه
  • محدودیت پهنای باند
  • نیاز به فضای زیاد ذخیره اطلاعات

 در راهنمای خرید دوربین‌ مداربسته تحت شبکه باید بگوییم که این مدل دوربین‌ها به دلیل کیفیت بالا، پردازش تصاویر، امکانات و پشتیبانی بهتر و سریع‌تر، در مکان‌های عمومی یا شخصی بزرگ و مهم که نیازمند تعداد بالای دوربین هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2.  نوع DVR دوربین مداربسته

نوع DVR دوربین مداربسته

با توجه به انتظارات و توقعاتی که از دوربین مداربسته دارید، DVR آن فرق می کند. مهمترین موضوع در DVR، تعداد کانال های ورودی صوت و تصویر در آن می باشد. تعداد کانال های DVR، از ۴ تا ۳۲ متغیر است که این نیز براساس نیاز شما انتخاب می شود.

3. انتخاب نوع دوربین مداربسته با توجه به مکان نصب

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید دوربین مداربسته توجه به مکان نصب آن است.سیستم دوربین ها به صورت دوربین دام، اسپید دام، بالت، آی پی و آنالوگ اچ دی می باشد. اگر می‌خواهید دوربین مداربسته را در محیط داخلی و مسقف نصب کنید بهتر است دوربین مداربسته دام بخرید ولی اگر می‌خواهید آن را در محیط بیرونی نصب کنید بهتر است دوربین مداربسته بالت بخرید. این نوع دوربین‌ها به دلیل داشتن سان شیلد(قاب) بالایی در برابر باد و باران مقاوم هستند.

4.  ظرفیت حافظه دوربین

یکی از نکات مهم خرید دوربین مداربسته ظرفیت حافظه آن می باشد. ظرفیت هارد باید با توجه به حجم تصاویر، کیفیت تصاویر، تعداد دوربین ها، مقدار ساعات تصاویر ضبط شده و تعداد روزهایی که تصاویر را نگه می دارد، محاسبه شود. در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به ظرفیت حافظه آن توجه داشته باشید تا ظرفیت آن پاسخگوی ضبط تصاویر محل نصب باشد.

5. تعداد دوریبن های مورد نیاز خود را مشخص کنید!

بعد از مشخص شدن هدف و جایگاه نصب در مورد تعداد دوربین‌های موردنیاز با یک فرد باتجربه در این زمینه مشورت کنید. شاید با راهنمایی او بتوانید هزینه‌ها را کاهش دهید ولی همان مقدار بازدهی را دریافت کنید. سپس یک دستگاه ضبط کننده متناسب با تعداد دوربین‌ها خریداری کنید مثلا اگر به 4 دوربین مداربسته نیاز دارید، باید دستگاه ضبط کننده 4 کاناله خریداری کنید.

6. زاویه دید دوربین

زوایه دید هر دوربین بستگی به لنز آن دارد. لنز دوربین اگر در حالت متغیر یا وری فوکال باشد زوایه دید حدود 100 درجه‌ای دارد و اگر در حالت ثابت یا فیکس باشد، زاویه دید 70 درجه‌ای دارد. بنابراین در هنگام خرید دوربین مداربسته زاویه دید موردنظر خود را با فروشنده در میان بگذارید تا بهترین دوربین را در اختیار شما قرار دهد.

7. کیفیت تصاویر دوربین مداربسته با توجه به نوع کاربری

چنانچه قصد تشخیص چهره افراد یا خواندن پلاک ماشین و… را دارید نیاز است رزولوشن و کیفیت تصویر دوربین مداربسته بالا باشد. اما اگر قصد نظارت بر کارمندان یا پرستار بچه و از این قبیل کارها را دارید نیاز به کیفیت بالا و صرف هزینه‌های اضافی نمی‌باشد. هر چه کیفیت تصاویر دوربین مداربسته بالاتر باشد تصاویر ضبط شده شفاف‌تر هستند و قدرت تفکیک بیشتری دارند. هرچه اندازه کیفیت دوربین مداربسته بیشتر باشد دستگاه نیاز به سیستم‌های ذخیره ساز قدرتمند و حافظه حجیم‌تری دارد. قطعاً این عوامل در بالا بردن قیمت دوربین مداربسته تاثیرگذار هستند. رزولوشن تصویر بالا سبب می‌شود قیمت دوربین مداربسته افزایش یابد. بر همین اساس اگر قصد انتخاب دوربین مداربسته باکیفیت بالا را دارید حتماً به بودجه خود  توجه داشته باشید.

8. دوربین با سیم بخریم یا بی سیم؟

یکی از سوالاتی که در راهنمای خرید دوربین مداربسته باید به آن پاسخ دهیم این است که دوربین باسیم بخریم یا بیسیم؟ به جرئت می‌توانیم بگوییم دوربین مداربسته باسیم بهتر است. چون اگر دوربین‌های بی‌سیم خوب بودند، برندهای معروف و مطرح آن‌ها را تولید می‌کردند.

شما با خرید دوربین مداربسته کابلی هیچ نگرانی بابت از دست رفتن سیگنال به دلیل تداخل و عوامل محیطی ندارید ولی دوربین مداربسته بیسیم وابسته به سیگنال wifiاست که امکان ضعیف شدن یا قطع ارتباط در اثر عوامل مختلف مانند آب و هوا (در دوربین‌های خارجی)، وجود مانع و همچنین اختلال با دستگاه‌های دیگر وجود دارد. در نتیجه برای داشتن ارتباطی پایدار و قابل اطمینان دوربین مداربسته کابلی بخرید.

9. قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته

 بهترین-دوربین-مدار-بسته-در-راهنمای-خرید-آن

یکی از موارد بسیار مهم که در راهنمای خرید دوربین مداربسته باید به آن اشاره کنیم، قابلیت دید در شب است‌. برخی از دوربین‌های مداربسته دارای قابلیت‌های دید در شب سیاه و سفید و اخیرا رنگی هستند. میزان دید در شب، به روشنایی محیط بستگی دارد و در محیط های کاملا تاریک قطعا این دوربین ها کارایی لازم را ندارند پس لطفا در محیط نور مورد نیاز برای دید دوربین را تامین کنید و پروژکتور نصب کنید.

دوربین‌ها از تکنولوژی جدیدی جهت دید در شب به صورت رنگی در طراحی محصولات خود استفاده کرده‌اند. اصطلاح استارلایت برای دوربین‌هایی که از این تکنولوژی بهره‌مند هستند به کار می‌رود. قبل از خرید این محصولات حتماً میزان نور محیط را در شبانه روز بررسی کنید.  اگر شما به تصاویر در تاریکی نیاز دارید دوربین‌های مداربسته دید در شب مادون قرمز برای شما گزینه بهتری هستند.

دوربین‌های دید در شب از تکنولوژی های مختلفی برای بهبود کیفیت تصویر در شرایط نور کم استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها از LED های مادون قرمز برای روشنایی تصویر استفاده می‌کنند. این مدل دوربین‌ها ضبط تصاویر را به صورت سیاه و سفید انجام می دهند.

اگر می‌خواهید تصاویر را در شب نیز رنگی ببینید باید دوربین مداربسته استارلایت و یا Color VU را تهیه کنید که قیمت بالایی دارند.

10. گارانتی دوربین مداربسته

درصورت بروز مشکل در سیستم دوربین مداربسته گارانتی دستگاه می تواند بسیار کارساز باشد. اکثر برندهای معتبر دستگاه‌های خود را با ضمانت نامه یک ساله ارائه می‌دهند. شرایط گارانتی برندهای مختلف متفاوت است مثلا شرط استفاده از گارانتی برخی برندها این است که دوربین توسط نصاب‌های خودشان نصب شود‌.

برای اطمینان از نوع گارانتی بهتر است دوربین مداربسته خود را از فروشگاه های معتبر مانند جهان ارتباط امید تهیه کنید.

11. پک کامل خرید دوربین مداربسته

برای اجرای یک پروژه نظارت تصویری، شما علاوه بر خرید دوربین مداربسته باید تجهیزات و اقلام زیر را نیز خریداری نمایید.

  • دستگاه ضبط کننده تصاویر
  • هارد
  • کابل تصویر یا کابل شبکه
  • کابل برق
  • سوییچ شبکه
  • فیش BNC یا سوکت شبکه
  • باکس برای قرار دادن آداپتور کنار دوربین
  • منبع تغذیه مرکزی
  • آداپتور مجزا برای هر دوربین
  • پایه دوربین
  • مانیتور

کل سیستم و تجهیزات گفته شده با برق شهر کار می‌کنند پس در صورت قطع شدن برق این سیستم از کار می‌افتد. پیشنهاد ما برای رفع این مشکل استفاده از UPSاست.

12. مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته

قبل از تهیه این محصول انتخاب کنید که قصد دارید تصاویر دوربین مداربسته را از کجا مشاهده کنید. شما قادر هستید این تصاویر را از کامپیوتر،  تلویزیون،  آنتن مرکزی،  مانیتور،  تلفن همراه و… مشاهده کنید. متأسفانه در بعضی از دستگاه‌های رکوردر خروجی آنتن مرکزی یا تلویزیون ندارد. با توجه به اینکه این محصولات توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند در بعضی از برندها امکان دسترسی به تصاویر با تلفن همراه وجود ندارد. این امر ایجاب می‌کند قبل از خریداری دوربین مداربسته حتماً قابلیت‌های آن را مرور کنید. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که بتوانید با آن در بیشتر تجهیزات به تصاویر دسترسی پیدا کنید. البته انتخاب این مورد کاملاً بستگی به شما دارد.

13. انتخاب نوع دوربین مداربسته متناسب با نیاز و مقدار بودجه

از نظر تکنولوژی دوربین‌ها به دو نوع آنالوگ یا HD و تحت شبکه یا  IP تقسیم بندی می‌شوند. دوربین‌های آی پی تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به آنالوگ دارند و تصاویر را با کیفیت بهتر و وضوح بالاتری ارائه می‌دهند در نتیجه قیمت بالاتری دارند. برای اینکه بین این دو یکی را انتخاب کنیم باید ببینیم که چقدر بودجه داریم و اینکه امنیت محل مورد نظر چقدر حساس و مهم است.

به طور مثال برای محیط‌های کوچک وأپارتمانی که نیازی به پردازش تصویر (ردیابی و تشخصی چهره و…) نیست و فقط قصد نظارت بر ساختمان را دارید بهترین نوع دوربین مدار بسته، آنالوگ است و نیازی به خرید دوربین های تحت شبکه یا IP و صرف هزینه بالا نیست.

بهترین دوربین مدار بسته کدام است؟

قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته

توجه به برند دوربین در هنگام خرید بسیار مهم است اما از آنجایی که در سال‌های اخیر برندهای مختلفی اقدام به تولید دوربین مداربسته نموده‌اند افراد در انتخاب برند مناسب با توجه به نیاز خود دچار سردرگمی می‌‌شوند. از این رو در این قسمت از مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته به معرفی بهترین ومعتبرترین برندهای دوربین مداربسته می‌پردازیم:

  • هایک ویژن
  • داهوا
  • اپسون
  • زیمنس
  • سونی
  • فیروال
  • پاناسونیک
  • سیسکا

خرید مطمن دوربین مدار بسته از جهان ارتباط امید

امیدواریم راهنمایی خرید دوربین مدار بسته برای شما عزیزان مفید بوده باشد. از مزایای خرید دوربین مدار بسته از فروشگاه جهان ارتباط امید به عنوان نمایندگی فروش دوربین مداربسته باسیم و وایرلس یا بیسیم در سراسر کشور با برندهای روز بازار مثل داهوا هایک ویژن مایلسایت و…. ارائه دهنده خدمات متنوع نصب نگهداری پشتیبانی و رزومه 15 ساله و داشتن گواهی نامه معتبر و داشتن گواهی حسن انجام کار که داخل رزومه موجود میباشد شرکت و فروشگاه مطمنی برای خرید و مشاوره و پشتیبانی دوربین باسیم و وایرلس میباشد. مشاوران فروشگاه جهان ارتباط امید منتظر تماس شماعزیزان میباشند.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *