Categoriesمقالات

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

این روزها دوربین های مداربسته یکی از اجزای مهم سیستم های امنیتی به حساب می آیند. دوربین های مداربسته موجود در بازار هر کدام مدل، قابلیت و قیمت متفاوتی دارند. قیمت دوربین های مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. آشنایی با این عوامل باعث می شود که شما با توجه به بودجه خود، انتخاب مناسب تری داشته باشید. در این مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته می پردازیم پس با ما همراه باشید.

تکنولوژی و فناوری دوربین مداربسته

با همت و تلاش متخصصان، تکنولوژی مرتبط با دوربین مداربسته هر روز در حال پیشرفت و گسترش است. تکنولوژی به کار رفته در دوربین مداربسته عامل مهمی در تعیین قیمت آن می باشد. به طور کلی دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند. افراد باید پس از انتخاب تکنولوژی دوربین، نیازهای خود را در نظر داشته باشند. شاید دوربین آنالوگ با توجه به نیاز شما، انتخاب بهتر و مناسب تری نسبت به دوربین تحت شبکه باشد.

 

اگر برای انتخاب تکنولوژی دوربین مداربسته اطلاعات لازم را ندارید باید از متخصصان کمک بگیرید. دوربین های تحت شبکه به دلیل قابلیت های خود قیمت بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. البته موردی که باید به آن توجه داشته باشید، کابل کشی برای دوربین مداربسته آنالوگ است. این دوربین ها نیاز به کابل کشی دارند و ممکن است پس از نصب، هزینه های بیشتری داشته باشند. پیش از خرید دوربین باید به هزینه های تمام شده آن فکر کنید و به درستی تصمیم بگیرید.  

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

 برند سازنده دوربین مداربسته

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته نوع برنده سازنده است. برندهای سازنده دوربین مداربسته هر کدام قابلیت های مختلفی را به دوربین های متنوع خود افزوده اند. این برندها سعی دارند که در این فضای رقابتی، بالاترین کیفیت و امکانات را به کاربران عرضه کنند. در بازار دوربین مداربسته ایران، برندهای جهانی مختلفی به عرضه محصولات خود می پردازند. محصولات این برندها رده های قیمتی مختلفی دارند و به صورت گران قیمت، میان قیمت و ارزان قیمت می باشند.

 بعضی از برندها تنها در یک رده قیمتی به تولید محصول می پردازند که در این حالت مشتریان محدودیت هایی در انتخاب برند خواهند داشت. به طور مثال ممکن است که یک برند تنها به تولید دوربین های مداربسته گران قیمت بپردازد. بدین شکل افرادی که بودجه زیادی برای خرید دوربین مداربسته ندارند، قید انتخاب این برند را می زنند. البته این نکته را باید گفت که گران بودن یک دوربین مداربسته به معنای مرغوبیت یا بالاترین سطح امکانات نیست. گاهی محصولات گران قیمت یک برند با محصولات میان قیمت برند دیگری، برابری می کنند.

نوع لنز دوربین مداربسته

 

نوع لنز از جمله عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته می باشد. لنزهای متغیر و ثابت دو نوع لنز مورد استفاده در دوربین مداربسته می باشند. لنز ثابت قابلیت تغییر زاویه دید را ندارد و همواره بازه ثابتی را نمایش می دهد. به همین دلیل قیمت این لنز ارزان تر از نوع متغیر است. لنزهای متغیر این قابلیت را دارند که با تغییر زاویه و بزرگنمایی، بازه تصویر نمایشی را تغییر دهند. لنزهای متغیر گران قیمت تر هستند و بسیاری از افراد به همین دلیل از لنزهای ثابت استفاده می کنند. 

کیفیت تصویر دوربین مداربسته

هر اندازه که کیفیت تصویر بیشتر باشد، یعنی رزولوشن بالاتری دارد. رزولوشن بالای تصاویر باعث می شود که جزئیات موجود در تصاویر بیشتر و بهتر دیده شود. دوربین های مداربسته که کیفیت تصویر بالاتری دارند، دارای قیمت بیشتری نیز هستند.

جنس بدنه دوربین مداربسته

جنس بدنه دوربین های مداربسته از فلز یا پلاستیک است. قطعا نوع جنس بدنه دوربین مداربسته نیز از عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته است. دوربین هایی با بدنه فلزی در برابر عوامل محیطی مقاوم تر بوده و به همین دلیل بیشتر در فضای باز و محیط بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. این بدنه ها در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم هستند و آسیبی نخواهند دید.

از دوربین های مداربسته پلاستیکی در محیط های داخلی استفاده بیشتری می شود. این دوربین ها با توجه به جنس خود، قیمت کمتری نسبت به دوربین های فلزی دارند. پس در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به جنس بدنه دوربین دقت کنید و آن را متناسب با محیط مورد نظر انتخاب نمایید.  

امکانات دوربین مداربسته

هر دوربین مداربسته ای با مجموعه ای از امکانات در بازار عرضه می شود. شما باید پیش از خرید دوربین مداربسته به تعیین نیازهای خود بپردازید. با تعیین نیاز ها متوجه می شود که از دوربین مداربسته چه انتظاراتی دارید. با بررسی امکانات دوربین مداربسته و با در نظر داشتن نیازها، انتخاب دوربین مداربسته به راحتی انجام می شود. دوربین های مداربسته با امکانات بسیار، قیمت بالاتری نسبت به دوربین هایی با عملکرد ساده دارند.

هوشمند بودن دوربین مداربسته

دوربین های پیشرفته و مدرن امکانات بسیاری دارند اما هوشمند بودن دوربین ها موضوع مجزایی است. در واقع دوربین های هوشمند امکاناتی دارند که در دوربین های رده بالای معمولی دیده نمی شود. دوربین های مداربسته هوشمند قیمت بالایی دارند زیرا مجهز به قابلیت هایی مانند تشخیص چهره، شمارش افراد و سایر موارد هستند. در بیشتر مواقع از دوربین های هوشمند در بخش ها و مکان های حساس استفا‌ده می شود. پس می توان گفت که هوشمند بودن نیز از عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته می باشد.

 قابلیت های خاص دوربین مداربسته

گاهی از یک دوربین مداربسته در محیط خاصی مانند معدن یا پالایشگاه استفاده می شود. قطعا نمی توان یک دوربین مداربسته معمولی را در چنین محیطی نصب کرد زیرا به سرعت آسیب می بیند. دوربین های مورد استفاده در این مکان ها باید قابلیت ها و مشخصات خاصی داشته باشند و بدنه آنها در برابر خوردگی، رطوبت، مواد شیمیایی و انفجار، مقاوم باشد. این دوربین ها از جمله دوربین های گران قیمت بازار هستند و تنها در محیط های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام آخر

دوربین های مداربسته برای ایجاد امنیت در مکان های مختلف نصب می شوند. این دوربین ها با توجه به تنوع خود، قیمت متفاوتی دارند. افرادی که می خواهند دوربین مداربسته بخرند به قیمت آن توجه دارند زیرا محدودیت بودجه در این راستا موضوعی انکار نشدنی است. عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته هر کدام قیمت این دوربین ها را افزایش یا کاهش می دهند. شناخت این عوامل به شما کمک می کند تا دوربین مداربسته مناسبی را انتخاب کنید.

 

در خرید هر محصول مهم‌ترین نکته‌ای که افراد به آن دقت می‌کنند قیمت آن است. قطعاً اگر محصولات قیمت بالایی داشته باشد افراد از خرید آنها صرف نظر خواهند کرد. این امر سبب می‌شود محصولات فروش کمی داشته باشند. دوربین مداربسته از جمله تجهیزات ایمنی است که بسیار کارایی دارد. این محصول متقاضیان فراوانی در سراسر دنیا دارد. عوامل مختلفی در قیمت نهایی دوربین‌های مداربسته تاثیر گذار هستند.  در این مقاله قصد داریم به معرفی مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت و فروش دوربین مداربسته بپردازیم.  با ما همراه باشید تا به اطلاعات کامل و جدیدی دست پیدا کنید.  

عوامل تاثیر گذار بر قیمت و فروش دوربین مداربسته

تاثیر تکنولوژی بر فروش و قیمت دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی‌های مختلفی ساخته میشوند.  این تکنولوژی‌ها در قیمت دوربین‌های مداربسته تاثیر گذار هستند. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به آنالوگ، آنالوگ HD و تحت شبکه IP  اشاره کرد. در بیشتر موارد دوربین‌های تحت شبکه قابلیت و کیفیت بالاتری دارند. همین امر سبب شده قیمت این محصولات به نسبت دیگر دوربین‌های مداربسته بالاتر باشد. البته همین قابلیت‌ها فروش این محصولات را دو چندان می‌کند. اگر شما قصد تهیه دوربین ارزان‌تر را دارید می‌توانید دوربین‌های آنالوگ را انتخاب کنید‌.  این محصولات دارای قیمت پایین‌تری به نسبت تحت شبکه هستند.

 

 البته شما بسته به نیاز خود می‌توانید نوع دوربین را انتخاب کنید. در مواردی دوربین‌های آنالوگ Hd نیاز کاربران را به خوبی رفع کرده‌اند. قابلیت و طراحی این محصولات به دوربین‌های تحت شبکه بسیار نزدیک است و قیمت مناسب‌تری دارند. اما یک ضعف اساسی در این دوربین ‌ها وجود دارد.  برای نصب بعضی از دوربین‌های آنالوگ Hd افراد مجبورند هزینه زیادی را برای کابل کشی و تجهیزات بپردازند.‌ ممکن است این هزینه‌ها به اندازه‌ای باشد که شما خرید دوربین‌های تحت شبکه را ترجیح دهید. قطعاً با در نظر گرفتن هزینه‌های مربوطه خرید دوربین‌های تحت شبکه برای شما به‌ صرفه‌تر است. 

تاثیر برند بر فروش و قیمت نهایی دوربین های مداربسته

قطعاً برند یک محصول در کیفیت و قیمت آن تاثیر گذار است. برندها تولیدکنندگان محصولات را معرفی می‌کنند. قطعاً این که تولید کننده محصول چه قیمت و تکنولوژی را در نظر گرفته بسیار حایز اهمیت است. برند یک محصول طول عمر،  کیفیت، کارایی،  تکنولوژی و.. را در آن مشخص خواهد کرد.  شما با جستجوی نام برند و اعتبار آن خواهید فهمید که آیا این محصول مناسب شماست یا خیر.

در سراسر دنیا برند های مختلفی در زمینه تولید و فروش دوربین مداربسته فعالیت می‌کنند.  اما به طور کلی دوربین‌های مداربسته‌ای که در ایران وجود دارد زیر ده برند را شامل می‌شوند. هر کدام از این برندها ویژگی و قیمت متناسب با خود را دارند. قبل از خرید دوربین مداربسته بهتر است ابتدا برند آن را بررسی کنید. 

کیفیت تصویر عامل موثر بر قیمت و فروش دوربین مداربسته

کیفیت تصویر جزو مهمترین عوامل تاثیر گذار بر فروش و قیمت دوربین مداربسته است.  قطعاً اگر کیفیت یک دوربین پایین باشد فروش چندان زیادی نخواهد داشت. کیفیت تصویر در این محصولات با یک عدد در کنار مگاپیکسل بیان می‌شود مثلاً یک مگاپیکسل. هرچه عدد این مگاپیکسل بیشتر باشد می توان گفت کیفیت تصویر بالاتر خواهد بود. بالا رفتن کیفیت تصویر در دوربین‌های مداربسته افزایش قیمت را به همراه دارد.

تاثیر لنز بر قیمت دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته جزو مهمترین تجهیزات آن به حساب می‌آید. از دو لنز ثابت و لنز متغیر یا همان وریفوکال برای ساخت دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود. اگر شما قصد خرید دوربینی نسبتاً ارزان را دارید می‌توانید از دوربین‌هایی  با لنز ثابت بهره بگیرید.  این دوربین‌ها زاویه دید ثابتی دارند. دوربین مدار بسته با لنز متغیر دارای قابلیت‌های متنوعی است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان تغییر در زاویه دید و بزرگنمایی تصویر اشاره کرد. البته با توجه به قابلیت‌های آن  قیمت دوربین بالا می‌رود. 

ویژگی های منحصر به فرد دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته انواع مختلفی دارند.  شما می‌توانید در هر مکانی این محصولات را نصب کنید.  در بعضی از مکان‌ها نیاز است که دوربین مداربسته ویژگی‌های خاصی داشته باشد.  مثلا اگر در مناطق سرد از دوربین مدار بسته استفاده می‌کنید نیاز است که این دوربین‌ها دارای گرمکن باشند.  یا در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود از دوربین‌های مداربسته در پالایشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

 دوربین‌هایی که در این مکان‌ها به کار می‌روند باید در مقابل مواد شیمیایی مختلف مقاومت بالایی داشته باشد. جالب است که بدانید بعضی از دوربین‌های مدار بسته در زیر آب نیز استفاده می‌شوند.  این دوربین‌ها کاملاً ضد آب هستند و آب درون آنها نفوذ نمی‌کند.  طبیعتاً دوربینی که این ویژگی‌ها را دارد برای خرید آن باید هزینه بیشتری کنید. 

جنس بدنه عامل تاثیر گذار بر فروش و قیمت دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته با جنس‌های مختلفی از نظر بدنه در بازار وجود دارند. در بیشتر موارد از پلاستیک و فلز برای ساخت بدنه این محصولات استفاده می‌شود.  بر کسی پوشیده نیست که دوربین‌های مدار بسته با بدنه فلزی مقاومت فیزیکی بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی دارند. البته همین امر سبب شده قیمت این محصولات بالاتر باشد. اگر شما می‌خواهید در مکان‌های باز از دوربین مداربسته استفاده کنید محصولات با بدنه فلزی به دلیل مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت گزینه مناسب‌تری هستند. 

قابلیت بهبود تصویر و هوشمندی دوربین تاثیر گذار بر قیمت و فروش دوربین مداربسته

محصولاتی که دارای قابلیت بهبود تصویر هستند قیمت بالاتری دارند. دوربین‌های دارای هوشمندی بالا برای موارد خاص طراحی شده‌اند.  این دوربین‌ها ویژگی‌هایی مانند شمارش افراد،  تشخیص چهره،  دنبال کردن سوژه و… دارند.  معمولاً در اماکن خاص از این دوربین‌ها استفاده می‌شود و فروش قابل‌توجهی دارند. می‌توان گفت قیمت این محصولات در مقابل قابلیت‌های ویژه آن‌ها چندان زیاد نیست. 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت و فروش دوربین مداربسته پرداختیم.  این محصولات انواع بسیار زیادی دارند شما متناسب با هزینه‌ای که در نظر دارید می.توانید انواع این محصول را خریداری کنید.  توصیه می‌کنیم که حتماً از برندهای معروف و معتبر استفاده کنید.  با توجه به اینکه قیمت این محصولات دامنه وسیعی دارد حتما قادر خواهید بود یک دوربین مدار بسته باکیفیت متناسب با هزینه در نظر گرفته خریداری کنید. اما نکته حائز اهمیت این است که حتما این محصولات را از مراکز معتبر تهیه کنید.  با خرید از مراکز معتبر از کیفیت و قیمت نهایی این محصولات اطمینان خاطر خواهید داشت.

عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته عامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته
امتیاز دهید...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *