سیستم سانترال
سیستم سانترال یکی از دستگاه های پاناسونیک و یک شبکه تلفن خصوصی است و عملکرد مخابراتی دارد
که به عنوان یک مرکز مخابراتی عمل می کند. یکی دیگر از اصطلاحات معروف برای سیستم سانترال،
سانترال پاناسونیک از برند ها معتبر لوازم و تجهیزات سانترال است .
تجهیزات نصب پنل به عنوان یک مرکز کوچک مخابراتی عمل می کند
که در اختیار یک دفتر یا مجتمع قرار می گیرد. ویژگی های این سیستم های سانترال
و تلفن های مرکزی باعث می شود شرکت ها و حتی مغازه ها از این سیستم استفاده کنند.
با کمک این سیستم ، سازماندهی و مدیریت یک سازمان یا برخورد با مشتریان بسیار آسانتر و سریعتر است.
برای بررسی اثربخشی و اهمیت بیشتر این سیستم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
سیستم سانترال چیست؟
سیستم سانترال (Central System) دستگاهی است که به نیازهای مشتریان پاسخ می دهد
و پیشنهادات و انتقادات آنها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت می کند.
این سیستم به عنوان یک مرکز کوچک مخابراتی در سازمان های اداری و ساختمان های مسکونی کار می کند.
این دستگاه ها معمولا در هنگام خرید به چندین شبکه داخلی و شهری متصل می شوند
و مشتریان می توانند با ارتقای سیستم با کارت های مخصوص چندین خط دیگر به خطوط
تحت کنترل خود اضافه کنند که این فعالیت در گروه های بزرگ مانند مراکز آموزشی، تجاری انجام می شود.
سیستم سانترال در شرکت ها، بیمارستان ها و زندان هایی که خطوط تلفن محدود
نمی تواند پاسخگوی نیازها و خدمات آنها باشد، بسیار کاربردی و مهم است.
سیستم سانترال چه تاثیری بر عملکرد و ارتباطات دارد؟
سیستم های سانترال بر اساس میزان مصرف مشتری در بازار موجود هستند
و توسط افراد، شرکت ها و سازمان ها و غیره استفاده می گردند.
مرکز تماس یا به اصطلاح سیستم سانترال، تاکنون پیشرفت ها و پیشرفت های زیادی را در گذشته دریافت کرده
است، از این رو امروزه شبکه پاناسونیک و سیستم سانترال، قابل اعتمادترین سیستم ها در جهان به حساب می آیند.
توسط سیستم سانترال، یک شماره داخلی اختصاص داده شده به یک کارمند یا اتاق واحد اختصاص داده می شود
تا از طریق تماس با شماره داخلی با هر مدیر یا کارمند شرکت تماس حاصل شود.
بدینوسیله هر کارمند یا هر اتاق می تواند هر تعداد افزونه داشته باشد که در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.
به جای تلاش برای به خاطر سپردن یا ثبت اعداد مختلف،
کارمندان می توانند از افزونه های کلیدی برای دسترسی به افراد یا بخش های خاص در یک سازمان استفاده کنند.
این قابلیت سیستم سانترال به طور قابل توجهی سرعت کار را افزایش می دهد و جریان کار کلی کارکنان را بهبود می بخشد.
مزایای سیستم سانترال
با توجه به اینکه ممکن است افراد فعال زیادی در شرکت به عنوان کارمند وجود داشته باشند
و هر کدام مشتریان خود را داشته باشند، طراحی یک سیستم سانترال در این شرکت ضروری است.
سیستم سانترال مزایای فراوانی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.
- مزیت اصلی استفاده از سیستم های سانترال افزایش اعتماد به سازمان های مدیریتی در بین رقبا است.
- استفاده از دستگاه سانترال برای برقراری ارتباط با تمامی کارکنان و مدیران شرکت بسیار عالی است و نظم، سرعت و کیفیت کار شرکت را بهبود می بخشد.
- سیستمهای سانترال توانایی برقراری ارتباط و دسترسی مستمر به سازمانهای اداری را افزایش میدهند. این ویژگی علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مشتریان باعث افزایش و جذب بسیاری از آنها نیز می شود.
- امکان تعیین چندین پیام برای منشی تلفنی وجود دارد تا پیام های مختلف در زمان های مختلف به عنوان مثال در وقت ناهار و نماز و همچنین پیام های ویژه در زمان استراحت، تعطیلات، شب و تماس پخش شود.
- با سفارشی کردن پیام خوشامدگویی برای کسب و کار با استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک می توانید صدای مورد نظر خود را برای استقبال اولیه و راهنمایی مشتری ضبط کنید.
- استفاده از این سیستم در محیط کسب و کار باعث سهولت ارتباط با مشتریان و جذب درصد بالایی از مشتریان می شود.
نکات مهم قبل از خرید سیستم سانترال
سیستم های سانترال بسیار مهم هستند و انتخاب صحیح در این زمینه می تواند ارتباط تلفنی
تیم های تجاری با مشتریان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
بنابراین لازم است قبل از اقدام به خرید سیستم سانترال به نکات زیر توجه کنید:
- اولین نکته قبل از خرید این سیستم ها، تعیین قابلیت های مورد نیاز و ویژگی هایی است که سیستم می تواند ارائه دهد.
- سازگاری و انعطاف پذیری دومین نکته مهم هنگام خرید سیستم سانترال است. همه دستگاه های سانترال نمی توانند عملکردهای خاصی را نصب کنند. قبل از خرید حتما همه کاره بودن دستگاه مورد نظر را بررسی کنید تا پس از خرید بتوانید آن را ارتقا دهید.
- به تعداد خطوط درون شهری و درون شهری پشتیبانی شده توسط سیستم سانترال انتخابی خود توجه کنید و با توجه به نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.
هزینه سیستم سانترال
سیستم های سانترال نیز مانند سایر دستگاه ها با توجه به ویژگی های مثبت یا منفی خود
با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. قیمت سیستم سانترال
با توجه به ویژگی های متفاوتی تغییر می کند. امکان نمایش شماره تماس گیرنده
در سیستم های سانترال یکی از ویژگی های مهم و موثر در تعیین و تغییر قیمت سیستم سانترال است.
از دیگر عوامل موثر در تغییر قیمت سانترال امکان برقراری ارتباط با گوشی های مختلف،
امکان برقراری ارتباط با چندین خط تلفن و امکان دریافت گزارشات تلفنی است.
با توجه به نوسانات بازار، قیمت سیستم سانترال روزانه تغییر می کند.
سخن آخر
در نهایت می توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به فراگیر شدن دنیای دیجیتال،
یک رویکرد حرفه ای می تواند شما را از رقبای خود پیشی بگیرد.
سیستم سانترال در برندهای مختلفی موجود است که هر کدام می توانند عملکردهای زیادی داشته باشند.
بنابراین هنگام خرید این دستگاه ها باید با توجه به نیاز شرکت آنها را خریداری کنید
و مدلی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را ارائه دهد و در عین حال نیاز به هزینه اضافی نداشته باشد.
در این مقاله دانستیم که سیستم سانترال چیست؟
با این سیستم، ویژگی ها و مزایای آن ها و نکات مهم در خرید سیستم سانترال آشنا شدید،
پس با دانش کافی می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.