مقالات

نصاب دوربین مداربسته در تهران

نصاب دوربین مداربسته در تهران

شرکت نصب دوربین مداربسته، جهان ارتباط امید، فعالیت خود را در سال 1389 در زمینه سیستم های حفاظتی، نظارت تصویری و شبکه های کامپیوتری آغاز کرد. تیم های جهان ارتباط امید با کسب نمایندگی از معتبر ترین برندهای جهانی جزو برترین شرکت های فعال در این حوزه است. مفتخریم با همکاری مهندسان خلاق و نخبه ایرانی توانسته ایم راهکار های نوین و با کیفیت را در این حوزه ارائه دهیم و بالاترین سطح رضایتمندی در میان مشتریان را بدست آوریم. برای ثبت درخواست نصاب دوربین مداربسته در تهران با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

نمونه کار های نصب دوربین مدار بسته در جهان ارتباط امید

نصاب دوربین مدار بسته در تهران

ویژگی بهترین نصاب دوربین مداربسته در تهران

  • نکاتی که باید برای انتخاب نصاب دوربین مدار بسته بدانید این است که:
  • به دلیل اینکه نصب کردن این دستگاه نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و یک ایراد ممکن است منجر به مشکلات بیشتری در دستگاه شود، باید بهترین نصاب دوربین مدار بسته را انتخاب کنید. خصوصیاتی که نصاب دوربین مداربسته باید داشته باشد این است:
  • نصاب حرفه ای دوربین مدار بسته باید تجربه کافی را داشته باشد و همچنین نکات لازم را در خصوص نگهداری این دستگاه بداند و اطلاعات ضروری را به کاربر بدهد.
  • آشنایی با تکنولوژی های روز مرتبط با شبکه سازی و دوربین و اشنایی با برند ها یکی از خصوصیات نصاب است.
  • دقیق بودن و تمرکز در کار یکی از مهم ترین ویژگی های نصب کننده دوربین مدار بسته است تا تنظیمات و سیم کشی ها کاملا اصولی و دقیق انجام شود.
  • تجهیزات نصب و ابزار های لازم مثل کانکتورها، کابل ها و … را باید به همراه داشته باشد.
  • از اخلاقی ترین ویژگی های بهترین نصب کننده دوربین مدار بسته، خوش برخوردی و ارتباط با مشتریان است و بهتر است در حین نصب روش و نکات لازم را به کاربر ارائه دهد. همچنین منصف بودن برای دریافت اجرت و دستمزد یک ویژگی برتر نصب کننده است.
  • داشتن مدارک و مجوز های لازم از مهم ترین ویژگی های یک نصاب است.

تمامی تکنسین های مجموعه ارتباط امید مشخصات گفته شده را دارا می باشند.

تیم های تکنیسین نصاب در مجموعه جهان ارتباط امید تخصص های فنب در این حوزه را دار هستند و با گذراندن کلاس ها و دوره های منظم دانش و تخصص های نصب را کسب کرده اند.

کیفیت اجرایی، زمانبندی در نصب و راه اندازی پروژه از استاندارد های اجرایی تکنسن های این مجموعه است.

کارشناسان بازدید کننده مجموعه جهان ارتباط امید، با داشتن دانش فنی و تجربه ای بالا در این حوزه و با حضور در محل پروژه، به مشتریان مشاوره ارائه می دهند. همچنین با بررسی محل پروژه و متناسب با نیاز و خواسته های کارفرما، طرح و نقشه ای کاربردی و با کیفیت برای پروژه طراحی و ارائه می دهند.

برای درخواست اعزام نصاب دوربین مدار بسته باید یکسری اطلاعات را مشخص کنید. برخی از این اطلاعات این است که در چه محیطی نصب انجام می شود و ارتفاع آن چقدر است؟ نوع و تعداد دوربینی که باید نصب شود؟ برند دوربین شما چیست و در نهایت مشخصات خود را به کارشناس اعلام کنید. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه جهان ارتباط امید، می توانید از طریق شماره های درج شده یا پر کردن فرم نصب، درخواست دهید.

تخصص های لازم برای تکنسین دوربین مدار بسته

برای آنکه بتوانید بهترین نصاب دوربین مدار بسته در تهران را انتخاب کنید بهتر است بدانید که این فرد باید چه تخصص هایی را داشته باشد.

  1. تخصص نصب انواع دوربین مدار بسته (آنالوگ، وایرلس،دید در شب، صنعتی و تحت شبکه) و دسته بندی های آن (مثل بولت، دام، اسپیددام و …)
  2. توانایی نصب انواع دوربین Indoor و Outdoor و لنز های دوربین را داشته باشد.
  3. با انتخاب اصولی کابل ها و داکت بتواند از کاهش جریان و نویز ها در تصاویر جلوگری کند
  4. با انواع DVR ها و NVR آشنا باشد و بتواند خروجی هایی مثل پورت ها، HDD و … را نصب کند
  5. تسلط کافی به نرم افزار های کامپیوتری از جمله برنامه های آفیس داشته باشد.
  6. با تمامی ابزار های فنی آشنا باشد
  7. توانایی مانیتورینگ پیشرفته تصاویر به روی صفحه نمایش و انتقال داده ها به روی کامپیوتر و موبایل را داشته باشد.
  8. بتواند تست های لازم را برای چک کردن عملکرد دستگاه انجام دهد و در صورت اشکال، تخصص لازم را برای عیب یابی داشته باشد.
  9. مدارک علمی را دارا باشد
  10. سلامت جسمانی، روحیه کار تیمی، مهارت سازمانی، دقیق و قابل اعتناد بودن از دیگر مهارت های یک متخصص است.

وظایـف نصاب دوربین مدار بسته

پس از اعزام نصاب، بازدید اولیه به صورت رایگان انجام می شود و محل نهایی را با توجه به اصول و استاندارد های حفاظتی و نظارتی به کارفرما نشان می دهد و در نهایت با کمک دانش و تجربه خود اقدامات لازم را برای نصب کردن دستگاه انجام می دهد. از جمله وظایف نصاب شامل کابل کشی ، انتقال تصویر ، نصب اولیه ، تعمیر ، بروزرسانی و یا جابجایی دوربین باشد خواهد بود.

 

نکاتی که بهترین نصاب باید در حین نصب باید به آن توجه کند

در اقدام اول باید کابل کشی ها قابل دید نباشند. سپس برای آنکه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد و تصاویر واضح ثبت شوند، باید بهترین زاویه را برای نصب دوربین درنظر بگیرد. همچنین باید محلی را برای نصب انتخاب کند تا مانعی مثل ستون در مقابل آن نباشد. حفظ حریم خصوصی عابرین از مهم ترین نکات برای انتخاب محل نصب دوربین است.

برای جلوگیری از اسیب های خارجی مثل باد و باران، باید از محافظ های مخصوص استفاده شود. همچنین برای آنکه از ربوده شدن دستگاه توسط سارقین امنیت لازم برقرار شود، بهتر است در ارتفاع مناسبی دستکاه نصب شود.

رعایت این نکات باعث می شود علاوه بر طول عمر بیشتر، دستگاه عملکردی دقیق تری داشته باشد. تمامی تکنسین های مجموعه جهان ارتباط امید نکات فنی و ظرافت در اجرا را رعایت می کنند.

 

برخی سوالات متداول کاربران درباره نصاب دوربین مدار بسته

چک لیست نصب دوربین مدار بسته

  • مشخص کردن قسمت هایی که دوربین روی آن نصب می شود.
  • حفر قسمت هایی برای عبور سیم و نصب داکت
  • استفاده از سینی کابل، داکت،سقف کاذب، لوله پلاستیکی جهت پوشش سیم دوربین مدار بسته همچنین در برخی از سیستم های امنیتی، دوربین های مدار بسته به صورت بسته های بی سیم ارائه می شوند؛ این امر نصب آن ها را در مکان های با فضای کم و کوچک آسان تر می کند.

راهنمای نصب دوربین مدار بسته در چند مرحله

1. انتخاب مکان نصب دوربین مداربسته

قبل از اجرای دوربین مداربسته ابتدا نقاطی که می خواهید دوربین آن ها را پوشش دهد مشخص کنید. در واقع این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نصب دوربین مدار بسته در مناطقی که اهمیت ندارد می تواند فقط هزینه صرف شده را افزایش دهد.

در نتیجه، تنها در آن نقاطی دوربین مدار بسته نصب کنید که پر اهمیت تر باشند و به نظارت و کنترل بیشتری احتیاج دارند و در اینجا اولویت بندی فضا ها و مکان هایی که می خواهید در پوشش دوربین باشند اهمیت پیدا می کند.

پس از انجام اولویت بندی، تمامی نقاط مشخص شده را از لحاظ کیفیت بررسی کنید تا دوربین ها بیشترین میدان دید را داشته باشند و مانعی در جلوی آن قرار نداشته باشد.

2. توجه به نوع دوبین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته-

از نظر تکنولوژی دوربین های مدار بسته را می توان به دو گروه عمده:

  • آنالوگ

تکنولوژی آنالوگ دارای طرفداران خاص خود می باشد به‌طور کلی دارای دوربین هایی با قیمت بسیار مناسب تر هستند.

تکنولوژی آنالوگ HD که به نام Turbo HD نیز شناخته می شود.

ساختار تکنولوژی آنالوگ در انواع برندها معمولا مشابه می باشد ولی ممکن است نام های متفاوتی داشته باشند و به‌طور کلی می توان به برند هایک ویژن دوربین های توربو HD با نام دوربین HDTVI  و در داهوا HDCVI اشاره کرد.

  • تحت شبکه تقسیم بندی نمود

دوربین های تحت شبکه یا IP دوربین هایی هستند که بر بستر شبکه نصب می شوند و نکته قابل توجه اینکه  این دوربین ها از کیفیت و قابلیت های بالایی برخوردارند.

با وجود جذابیت های این گروه از دوربین ها مشتریان خاص خود را دارد زیرا قیمت آنها نسبتاً بالا است.

3. زاویه و ارتفاع در نصب دوربین مداربسته

زاویه و ارتفاع استاندارد نصب دوربین مدار بسته، فاکتور بسیار مهم در نصب است.  زاویه دوربین باید طوری باشد که فضای مورد نظر را به‌طور کامل پوشش دهد و طبق  استاندارد حداقل ارتفاع 2.5 الی 3 متر برای دوربین مداربسته مناسب است. البته بنا به جایگاه و  مکان مورد نظر ممکن است این اندازه متغیر باشد.

به طور معمول بهترین زاویه در هر اتاق، در گوشه ای از دیوار است که به سقف متصل می شود. به این نکته توجه داشته باشد که دوربین باید همه ورودی ها و همه خروجی های اتاق را تحت پوشش قرار دهد.

 در نصب دوربین مدار بسته علاوه بر پوشش فضا به تامین انرژی دوربین نیز توجه داشته باشید و سعی کنید دوربین به یک منبع برق نظیر پریز برق نزدیک باشد تا به این انرژی دسترسی آسان داشته باشد. اگر قصد دارید که دوربین مدار بسته را در بیرون نصب کنید حتما به  ارتفاع و غیر قابل در دسترس بودن آن توجه نمایید.

4. وصل کردن دوربین مدار بسته به برق

یکی از تجهیزاتی که با دوربین مدار بسته است آداپتور می باشد و با استفاده از آن می توان دوربین را به برق متصل کرد. برای نصب ترانس دوربین مداربسته، کافی است که  یک سر سیم را به بخش پشتی دوربین مدار بسته وصل کنید و سر دیگر که دارای دو شاخه می باشد را به پریز برق وصل کنید.

5. وصل کردن دوربین مدار بسته به دستگاه DVR

دستگاه DVR یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته می باشد و به معنی ضبط ویدئویی دیجیتال است . این دستگاه که دارای مدل های مختلفی است کار ضبط تصاویر آنالوگ یا HD دریافتی از دوربین مداربسته را پس از تبدیل آنها به داده های دیجیتال و قابل ثبت روی هارد دیسک انجام می دهد.

نکته قابل توجه اینکه فیشی وجود دارد با نام BNC. این فیش تجهیزات نظارت تصویر را به یکدیگر وصل می کند. استفاده از این فیش ها بسیار ساده است. در انتهای آن پیچی وجود دارد که پس از اتصال به پورت، با چرخاندن آن، قفل می شود.هر دستگاه DVR تعدادی پورت دارد.

این دستگاه، بسته به تعداد پورت هایی که دارد می تواند تعدادی دوربین مدار بسته را کنترل و مدیریت کند. بنابراین شما با استفاده از تنها یک دستگاه DVR، این امکان را دارید که چندین دوربین را به وسیله یک دستگاه مدیریت کنید.

6. نصب کابل RG

نصب کابل RG دوربین مداربسته

از دیگر مراحلی که در هنگام  وصل کردن دستگاه DVR و دوربین مدار بسته باید به آن توجه داشته باشید کابل RG است و کابل RG دوربین را باید به دستگاه DVR متصل کنید. برای این کار کافی است، یک سر کابل را به خود دوربین مدار بسته و سر دیگر را به DVR متصل کنید.

نکته مهم این است که برای این که تصویر در حال ضبط دوربین مدار بسته را مشاهده کنید، باید فیش بی ان سی را به درگاه ورودی DVR یا Input وصل کنید. سعی کنید پس از اجرای این اتصالات یک مکان صاف بدور از رطوبت یا سایر عوامل جوی برای دستگاه DVR و سایر کابل ها در نظر بگیرید .امروزه برای این منظور از داکت های فلزی  استفاده می شود و این داکت ها در ارتفاع استاندارد بر روی دیوار نصب می گردند.

7. کابل ترکیبی برای نصب دوربین مدار بسته

یکی از بهترین کابل ها برای نصب دوربین مدار بسته کابل ترکیبی می باشد. این نوع کابل ها دارای دو رشته ( یک رشته برای عبور جریان برق و یک رشته برای تصویر) هستند. با استفاده از آن تنها یه بار لازم است سیم کشی انجام شود.

در رشته ای که به برق مربوط است، سیم قرمز، مثبت و سیم مشکی، منفی هستند. به دو انتهای رشته مربوط به تصویر، فیش های بی ان سی وصل می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه زیادی داشته برق رسانی به دوربین است برای برق رسانی به دوربین مدار بسته  می توانید از پاور مرکزی و یا ترانس های با آمپر کم بهره بگیرید. این برق رسانی نیز می تواند توسط کابل ترکیبی صورت بگیرد.

8. حفاظت از دوربین مدار بسته

برای حفاظت از دوربین مداربسته سعی کنید که در هنگام نصب به عوامل جوی نیز توجه داشته باشید و از اتصالات آن را تا حد امکان اطمینان داشته باشید.

بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته

بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته-

1. مکان های پر تردد

اگر قصد نصب این محصولات در ساختمانهای مختلف را دارید بهتر است ابتدا مکان‌های پر تردد را شناسایی کنید. نصب دوربین‌های مداربسته در مکان‌های پرتردد بسیار رایج است.  در این مکان‌ها امکان سرقت بسیار بالاست. درهای ورود و خروج تردد زیادتری دارند. شما می‌توانید این دوربین‌ها در مکان‌های نصب کنید که به درب‌های ورود و خروج دید کامل داشته باشند.

2. وسایل گران قیمت

اگر شما وسایل گران قیمتی در ساختمان خود نگهداری می‌کنید باید حتما دوربین مداربسته را در جایی نصب کنید که به طور کامل به این وسایل گران قیمت  دید داشته باشد.

 نصب این محصولات می‌توانند به میزان قابل‌توجهی امنیت وسایل گران قیمت شما را بالا ببرد. اگر علاقمند هستید که این دوربین‌ها در دید نباشد می‌توانید آن‌ها به صورتی نصب کنید که افراد نتواند به راحتی دوربین را مشاهده کنند.‌

3. مناسب ترین مکان برای نصب دوربین در منازل و آپارتمان ها

استفاده از این تجهیزات ایمنی به وفور در منازل و آپارتمان‌ها مشاهده می‌شود.  اما امری که بسیار حائز اهمیت است مکان نصب این تجهیزات است.  با توجه به اینکه منازل و آپارتمان‌ها مکان شخصی زندگی هستند باید حتماً دوربین را در  جای مناسب قرار دهید.  درب‌های ورودی،  پارکینگ،  راهرو،  ورودی آسانسور ها و … بهترین گزینه برای نصب دوربین مداربسته در آپارتمان و منازل به حساب می‌آیند.

4. بهترین مکان برای نصب دوربین در سازمانها و ادارات

سازمان‌ها و ادارات جزء مکان‌های بسیار پر تردد هستند.  بالا بردن امنیت این مکان‌ها بسیار مهم است.  با توجه ضرورت استفاده از دوربین‌های مداربسته در این ساختمان‌ها نیاز است که حتما آن‌ها را در یک مکان مناسب نصب کنید.  پیشخوان و راهروها، طبقات و محل‌های مراجعه ارباب رجوع، درب‌ها و… گزینه مناسبی برای نصب دوربین مداربسته محسوب می‌شوند.  

5. نصب دوربین مدار بسته در کارخانه ها

وجود کارکنان بسیار و انجام فعالیت‌های گسترده در  کارخانه‌ها شرایطی را ایجاب می‌کند که حتماً از دوربین‌های مداربسته در این مکان‌ها استفاده شود.  مکان قرارگیری این تجهیزات باید کاملا درست انتخاب شود.  اگر شما به درستی مکانی برای نصب این وسایل در نظر داشته نداشته باشید قطعا استفاده از آن‌ها کارایی ندارد.

 شما میتوانید از دوربین مدار بسته در محل استقرار دستگاه‌های کارخانه استفاده کنید. به این صورت قادر خواهید بود به تمام دستگاه‌ها نظارت داشته باشید.  خطوط تولید و انبار دیگر گزینه‌های مناسب برای نصب هستند.  در بعضی از کارخانه‌ها احتمال بروز حادثه برای کارکنان وجود دارد.  شما می‌توانید این محصولات در مکان‌های پرخطر که احتمال بروز حادثه وجود دارد نصب کنید. 

مدت زمان مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

مدت زمان مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

یکی از سوال‌های بسیار رایج که افراد در نصف دوربین مداربسته دارند این است که چه مدت زمان برای نصب این دوربین‌ها کافی است.  به طور دقیق نمی‌توان بیان کرد که جای گذاری این دوربین‌ها چه زمانی به پایان خواهد رسید.

 زیرا که نصب و جایگذاری این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد.  از جمله این عوامل می‌توان به متراژ پروژه،  تعداد دوربین‌ها،  ارتفاع،  راههای کابل کشی و… اشاره کرد.

 قطعا اگر متراژ پروژه شما زیاد باشد و به دوربین‌های زیادی نیاز داشته باشید مدت زمان نصب بیشتر خواهد بود.  اما لازم نیست نگران باشید زیرا که این مدت زمان آنقدر نیست که کارهای شما را مختل کند.

 اجرت نصاب دوربین مدار بسته

عوامل مختلفی در هزینه نصب دوربین مدار بسته 1402 تاثیر گذار است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. شرایط پروژه: اولین موردی که در اجرت نصاب وربین مداربسته تاثیر دارد این است که محلی که قرار است دستگاه نصب شود چه شرایطی دارد. ارتفاع آن چقدر است؟ باید داخل ساختمان نصب شود یا در محیط هایی مثل کارخانه؟ آیا دوربین باید به صورت مخفی باشد یا نمایان است؟ این موارد بخشی از شرایط هستند که در هزینه نهایی دستمزد نصاب دوربین مدار بسته تاثیر گذار است.
  2. قابلیت های دوربین مدار بسته: هر چه قابلیت های یک دوربین بیشتر باشد زمان بیشتری طول می کشد تا دستگاه نصب و تنظیم شود. از جمله قابلیت های مؤثر در هزینه نصب دوربین مدار بسته شامل نصب پروژکتور دید در شب ، راه اندازی تجهیزاتی مثل میکروفن، آلارم، اسپیکر و …، نصب مدیریت دوربین و دستگاه ضبط است.
  3. برند دوربین مدار بسته: برخی از برندهای گران قیمت مثل AXIS , Sony , Dallmeier که تجهیزات و قناوری جدید و پیشرفته تری دارند، هزینه نصب و راه اندازی آن ها نیز بیشتر از برندهای دیگر است.
  4. تعداد دوربین: اینکه شما قصد نصب کردن چه تعداد از دوربین مدار بسته را دارید، یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در تعیین اجرت راه اندازی دوربین مدار بسته است.
  5. خدمات پساخدمتی: اگر تمایل داشته باشید می توانید برخی از خدماتی که بعد از نصب به شما ارائه می شود، مثل سرویس و به روز رسانی نرم افزار ها، بهره ببرید. مزایا داشتن این مورد این است در صورت هر گونه مشکل می توانید با هزینه مناسب تری آن را توسط تکنسین حرفه ای رفع کنید.

مجموعه جهان ارتباط امید، با مناسب ترین قیمت تمامی خدمات را به صورت حرفه ای انجام می دهد.

 

نمایندگی های نصاب دوربین مدار بسته در تهران

مجموعه جهان ارتباط امید آماده خدمت رسانی در تمامی مناطق شرق، شمال، جنوب و غرب تهران است. برای نصب دوربین مداربسته تهران می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

خدمات نصاب دوربین مداربسته در جهان ارتباط امید

کلیه خدمات مربوط به سیم کشی ، نصاب دوربین مدار بسته تهران و تنظیمات دستگاه های متصل برای رصد دوربین ها از جمله خدمات ارائه شده توسط نصاب دوربین مداربسته می باشد

 

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “نصاب دوربین مداربسته در تهران

  1. جلالی گفت:

    باتشکر از جهان ارتباط امید بابت کاربسیارخوب و تجهیزاتی که برام نصب کردید.

  2. محمدی گفت:

    برای رشت هم نصاب دارید؟

    1. سلام بله نصاب دوربین ودزدگیر درشهر رشت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *