در زمان های گذشته از تلفن های معمولی برای برقراری ارتباط بین مشتریان یک مجموعه با کارکنان استفاده می کردند.
امروزه دیگر چنین تلفن هایی برای استفاده در ادارات، سازمان ها و شرکت ها رایج نیست.
به همین دلیل از نسل جدید تلفن ها یعنی تلفن سانترال در چنین مکان هایی استفاده می کنند.
استفاده از این تلفن ها مزایایی دارد که در این مطلب به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.
با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
بهترین تلفن سانترال کدام است؟
اگر به دستگاه های تلفن موجود در خانه خود دقت کرده باشید خواهید دید که
این تلفن ها به وسیله سیم به پریز تلفن متصل می شوند
و در نهایت از این طریق به خطوط اصلی مخابرات وصل می گردند.
تلفن سانترال نوعی تلفن است که برعکس تلفن های معمولی به صورت مستقیم با خطوط آنالوگ ارتباطی ندارد.
این تلفن ها در کنار انواع دستگاه های سانترال به عملکرد می پردازند.
بدین شکل که به صورت مستقیم به یکی از خروجی های دستگاه اصلی سانترال متصل می گردند.
این اتصال می تواند از طریق سیم یا شبکه انجام شود.
این تلفن های بهترین نوع سانترال از نظر شکل ظاهری به تلفن های معمولی شبیه هستند.
البته این را باید گفت که بر روی این تلفن ها تعدادی دکمه یا کلید وجود دارد.
این دکمه ها برای انجام تنظیمات و سایر برنامه ریزی ها مناسب هستند.
این تلفن کاربردی می تواند به صورت همزمان چند خط شهری را در دسترس یک کارمند قرار دهد
تا از این طریق به اجرای بهتر عملکرد و وظایف خود بپردازد.
بدین شکل دیگر نیازی به خرید دستگاه تلفن برای هر خط شهری نیست.
کاربرد سانترال چیست؟
کاربرد بهترین تلفن سانترال گسترده است اما کلی ترین کاربرد آن مدیریت خطوط تلفن و ارتقای ارتباطات می باشد.
به کمک این تلفن می توان ارتباط داخلی را به صورت رایگان و کاملا سریع برقرار نمود.
از سوی دیگر مشتریان نیز می توانند با اپراتورها و کارمندان ارتباط سریع و راحت تری داشته باشند.
امکان ضبط و پیگیری تماس ها وجود دارد و می توان از این طریق مشکلات ایجاد شده برای تماس ها را حل نمود.
این نوع تلفن یکی از بهترین منشی های تلفنی است که تماس مشتریان را هدایت می کند.
هزینه خطوط مخابرات نیز بدین شکل کاهش خواهد یافت.
از طریق این دستگاه های تلفن می توان حتی چندین و چند نفر را در حالت انتظار تماس نگه داشت.
بدین شکل با پاسخگویی اپراتور، یکی یکی به تماس ها پاسخ داده خواهد شد.
بدین شکل می توان کلیه تماس های خطوط را مدیریت کرد.
انواع بهترین تلفن سانترال
بهترین تلفن سانترال انواع گوناگونی دارد و هر یک از این تلفن ها دارای ویژگی های خاصی هستند.
به همین دلیل باید پیش از خرید این تلفن ها اطلاعات لازم را درباره آن بدست آورید تا پس از خرید پشیمان نشوید.
به طور کلی این تلفن ها از نظر کاربری و نحوه ارتباط به چهار دسته آنالوگ، هیبرید،
دیجیتال و تحت شبکه تقسیم می شوند. در ادامه هر یک از این دستگاه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.
۱- تلفن سانترال آنالوگ
بعضی از بهترین دستگاه های سانترال دارای قابلیت آنالوگی نیز می باشند.
بدین شکل می توان به کمک خروجی آنالوگ از این قابلیت بهره مند شد.
تلفن سانترال آنالوگ از قیمت پایینی برخوردار است. کلیه تلفن های رومیزی و بی سیم که در خانه ها کاربرد دارند
را می توان به درگاه خروجی آنالوگ سانترال وصل نمود.
از این طریق تلفن به صورت یک تلفن سانترال به اجرای عملکرد می پردازد.
به کمک این تلفن می توانید تماس های شرکت، سازمان، مجموعه یا اداره کوچکی که دارید را مدیریت نمایید.
۲- تلفن سانترال هیبرید
بهترین تلفن سانترال هیبرید به کمک دو سیم به دستگاه سانترال وصل می گردد.
این دو سیم برای بوق و دیتا هستند و زمانی قابلیت اتصال به دستگاه سانترال را دارند
که در آن خروجی خاص برای سانترال هیبرید تعبیه شده باشد. این تلفن قابلیت های مختلفی دارد
و از تلفن آنالوگ پیشرفته تر است.
۳- تلفن سانترال دیجیتال
تلفن دیجیتال کاملا شبیه به تلفن هیبرید است اما نوع اتصال آن به دستگاه سانترال فرق دارد.
در این مدل برای وصل نمودن تلفن به سیستم دستگاه سانترال از یک رشته سیم استفاده می گردد.
این رشته سیم به صورت همزمان بوق و دیتا را فعال می سازد. مدل های تلفن دیجیتال سانترال تنوع بالایی دارند.
بدین شکل می توانید از بین آنها بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.
۴- تلفن سانترال تحت شبکه
این گزینه آخرین نسل از تلفن هایی است که به صورت سانترال کار می کنند.
از این دستگاه در بخش هایی استفاده می شود که تلفن نرم افزاری بر پایه IP راه اندازی می گردد.
نام های دیگر این تلفن، تلفن نرم افزاری، تلفن IP و تلفن ویپ است.
این تلفن جذاب و کاربردی برای انتقال صدا از تکنولوژی ویپ استفاده می نماید.
بدین شکل صدا از طریق اینترنت منتقل می شود. همین موضوع سبب شده تا عملکرد این نوع تلفن سانترال
با سایر تلفن ها تفاوت داشته باشد. اگر یک تلفن تحت شبکه، SIP را ساپورت کند،
می توان از آن در انواع مراکز تلفن و تمام دستگاه های سانترال تحت شبکه استفاده نمود.
عوامل موثر بر انتخاب سانترال
برای انتخاب این تلفن ها فاکتورهای مختلفی دخیل است. شما باید پیش از خرید به بررسی این فاکتورها بپردازید.
در ابتدا باید به تعداد خطوط ورودی و نیازهای شرکت خود توجه کنید.
ممکن است که یک سانترال کم ظرفیت برای شما کافی باشد.
گاهی این امکان وجود دارد که سانترال پر ظرفیت کارایی بیشتری را برای شما داشته باشد.
پس توجه به این نکته بسیار مهم و ضروری است.
از سوی دیگر هر دستگاه سانترال ویژگی ها و امکانات خاصی دارد.
هر اندازه که امکانات تلفن بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.
پس باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. بعضی از تلفن های کاربردی در این زمینه قابلیت نصب و اتصال
به هر دستگاه سانترال را ندارند. به همین دلیل باید امکانات تلفن و اتصالات آن را به دقت بررسی کنید.
کلام پایانی
در این مطلب به بررسی بهترین تلفن سانترال پرداختیم. اکنون شما اطلاعات لازم در مورد این نوع تلفن را بدست آورده اید.
بدین شکل می توانید برای مجموعه خود بهترین نوع سانترال را انتخاب نمایید.
استفاده از سانترال باعث می شود که امور مربوط به کسب و کار شما در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.
بدین شکل هزینه های ناشی از برقراری تماس تلفنی به حداقل رسیده و بازده بیشتر می شود.
راندمان کارکنان شرکت یا مجموعه شما نیز بدین شکل افزایش پیدا خواهد کرد.
همین موضوع کیفیت کار شما را بالا خواهد برد. از این طریق رضایت مشتریان نیز بیشتر می شود
5 مدل تلفن سانترال پر فروش و برتر دنیا
با توجه به اینکه ارتباطات بین همکاران و مشتریان برای کسب و کارها حائز اهمیت است،
استفاده از یک خط تلفن دیگر کافی نیست و خرید چندین خط تلفن هم هزینهبر است.
به همین دلیل، دستگاههای سانترال به بازار عرضه شدهاند که با یک یا چندین خط شهری،
خطوط داخلی را بین کارمندان به اشتراک میگذارند و سانترال ها
از خرید جداگانه خط برای هر کارمند، بهتر و اقتصادیتر هستند.
دستگاههای سانترال توانایی برقراری ارتباط بین اعضای داخل شرکت را بدون هزینهی اضافی فراهم میکنند.
این ویژگی منجر به کاهش ابهامات، افزایش کارایی، و صرفهجویی در هزینههای کسب و کار میشود.
از طریق دستگاه سانترال، امکاناتی نظیر تلفنگویا، نظارت بر عملکرد کارکنان،
و گزارشگیری از پاسخگویی کارشناسان به مشتریان نیز فراهم میشود.
موست، نیوراک، گرند استریم، ان ای سی، سیسکو، آوایا و زیمنس،
پاناسونیک به عنوان یکی از برندهای برجسته در زمینه دستگاههای سانترال در ایران معروف و محبوب است.
برند پاناسونیک نیز به خاطر کارایی و کیفیت محصولاتش بهعنوان یکی از گزینههای مناسب
برای نیازهای ارتباطات داخلی شرکتها و سازمانها در ایران شناخته میشود.
در ادامه همراه ما باشید تا با ۵ مدل سانترال پر طرفدار در دنیا آشنا شوید.
انواع سانترال
تقسیمبندی دستگاههای سانترال بر اساس ظرفیت و فناوری دو ویژگی مهم است.
ظرفیت دستگاهها به تعداد خطوط شهری و داخلیی که میتوانند پشتیبانی کنند،
مرتبط است و این امکان وجود دارد که با استفاده از کارتهای توسعه، تعداد خطوط را افزایش دهید.
همچنین، نوع فناوری مورد استفاده در دستگاهها (تحت شبکه یا غیرشبکهای)
نیز در تفکیک دستگاههای سانترال نقش مهمی دارد.
● سانترال با ظرفیت پایین : پیشنهاد ما برای کسب و کارهای کوچک و متوسط انتخاب دستگاههای سانترال کم ظرفیت است.
این دستگاه نیز امکان کنترل هزینهها را بهبود میبخشد
و به شما امکان ایجاد ارتباطات داخلی موثر را با انعطافپذیری در تعداد خطوط داخلی میدهد.
● سانترال پر ظرفیت : دستگاههای سانترال با تعداد خطوط شهری بالا برای شرکتها و ادارات بزرگ ایدهآل هستند.
این نوع دستگاهها با پشتیبانی از تعداد خطوط تلفنی ورودی بین ۹۶ تا ۶۴۰،
به طور کامل توانایی ارتباطات داخلی و خارجی یک شرکت بزرگ را فراهم میکنند.
این دستگاهها مناسب برای نیازهای پیچیده و حجیم سازمانها و شرکتهایی هستند
که به تعداد بالایی از خطوط و ارتباطات نیاز دارند.
تلفن هیبرید KX-T7730
تلفن هیبرید KX-T7730 از پاناسونیک یک گزینه با کیفیت و قابلیتهای مناسب
برای استفاده در محیطهای مدیریتی و شرکتی است.
این تلفن به عنوان یک تلفن هیبرید مدیریتی میتواند
در ترکیب با سانترالهایی که از خروجی هیبریدی پشتیبانی میکنند، به خوبی عمل کند.
توانایی اتصال این تلفن به دستگاههای مدیریتی مانند KX-TES824 از طریق دو رشته سیم
(یکی برای بوق و دیگری برای داده) این امکان را به شما میدهد
که از ویژگیها و فرآیندهای مدیریتی مختلف بهرهبرداری کنید.
تلفن هیبرید KX-T7730 دارای ویژگیهای بسیار کارآمدی است.
با قابلیت ذخیره تا ۱۲ شمارهی کلیدی سریع، میتوانید شمارههای داخلی همکاران یا
خطوط شهری را به آسانی ذخیره کرده و استفاده کنید.
پشتیبانی از جک هدست به شما اجازه میدهد هدستهای استاندارد را به تلفن متصل کنید
و از آنها برای مکالمه استفاده نمایید. ویژگیهای دیگری مانند
کنفرانس، تنظیم صدای زنگ، مسدود کردن تماسهای ورودی و …
این تلفن را به یک ابزار مدیریتی قدرتمند در کنترل تماسها تبدیل میکنند.
تلفن دیجیتال KX-DT343
تلفن دیجیتال KX-DT343 از شرکت پاناسونیک یکی از تلفنهای حرفهای و با کیفیت در دنیا به حساب میآید.
این تلفن دارای نمایشگر سه سطری است و از طریق یک رشته سیم
به دستگاههای دیجیتالی پاناسونیک با ظرفیت بالا مثل سریهای TDA و TDE متصل میشود.
با ۲۴ کلید برنامهریزیپذیر، قابلیتهای مختلف مرکز تلفن و دسترسی سریع به آنها را ارائه میدهد.
همچنین، ارتفاع این تلفن قابل تنظیم در ۷ حالت مختلف است تا بتوانید آن را به راحتی
و به صورت دلخواه خود تنظیم کنید. از قابلیتهای حرفهای تلفن DT343 میتوان به
بلندگوی شفاف دوطرفه با فشار دادن کلید SP-PHONE اشاره کرد که به شما امکان مکالمه بدون دخالت دست را میدهد.
تلفن دیجیتال KX-DT543
تلفن دیجیتال KX-DT543 از پاناسونیک یکی از بهترین و پیشرفتهترین تلفنهای دیجیتال در بازار است.
این تلفن دارای ۲۴ کلید برنامهریزیپذیر و نمایشگر ۳ سطری است.
این امکان را به کارمندان میدهد تا شمارههای پرتکرار و مهم را در دفترچه تلفن اختصاصی خود ذخیره کنند.
با ورودی دیجیتال، این تلفن به سانترالهای پاناسونیک با ظرفیت بالا
از جمله دستگاههای سری TDA و TDE متصل میشود.
تلفن DT543 دارای امکاناتی نظیر مسدود کردن تماسهای ورودی (DND) برای جلسات مهم یا استراحت است.
همچنین، برای مکالمه بدون دخالت دست، میتوانید از بلندگوی دو طرفه یا هدستهای بیسیم EHS استفاده کنید.
کلیدهای مدیریت تماس، کلیدهای ناوبری،
و قابلیت برگزاری کنفرانسهای صوتی نیز از دیگر ویژگیهای این تلفن حرفهای محسوب میشوند.
تلفن دیجیتال KX-T7665
تلفن دیجیتال KX-T7665 از پاناسونیک، یک تلفن ساده و با کیفیت است که
از ۸ کلید قابل برنامهریزی و نمایشگر تک سطری برخوردار است.
این تلفن دارای خروجی هدست برای اتصال هدستهای با سیم استاندارد،
بلندگوی شفاف و دوطرفه، و چراغ LED تماس میباشد.
از نظر کیفیت صدا، این تلفن دارای کیفیت مناسبی است. با فشار دادن کلید اسپیکر،
میتوانید بلندگو را فعال کرده و بدون دخالت دست، به تماس و مکالمه بپردازید. متأسفانه،
یکی از نقاط ضعف این تلفن عدم پشتیبانی از کنفرانسهای صوتی است. با این حال، با در نظر گرفتن تمام جنبهها،
میتوان تلفن KX-T7665 را یکی از بهترین گزینههای تلفنهای سانترال در بازار به حساب آورد
تلفن دیجیتال KX-DT346
تلفن دیجیتال KX-DT346 از پاناسونیک یکی از مدلهای دیجیتالی است
که با نمایشگر ۶ سطری با کیفیت و باکیفیت عرضه شده است. این تلفن دارای ۲۴ کلید برنامهریزیپذیر است
که با استفاده از ماژولهای توسعه، تعداد آنها را افزایش داد.
ارتفاع تلفن DT346 در روی میز کاری قابل تغییر در ۷ حالت مختلف است.
با فشار دادن کلید SP-PHONE، میتوانید بلندگوی دوطرفه و شفاف را فعال کرده و بدون دستکاری، به مکالمه بپردازید.
این تلفن دارای درگاه USB بر روی بدنهاش است که به شما امکان انتقال اطلاعات بین این تلفن
و سایر دستگاهها را میدهد. با استفاده از ماژول بلوتوث، میتوانید
انواع هدستهای بیسیم و وایرلس را با این تلفن سانترال خوشساخت استفاده کنید.
قابلیتهای مدیریت تماس و تنظیم صدا، همچنین ویژگیهای دیگری که از آنها اشاره کردید،
تجربه کار با تلفن دیجیتال DT346 را بهبود میبخشد.
کلام پایانی
انتخاب تلفن سانترال مناسب برای کسب و کار شما میتواند تأثیر مهمی در بهبود ارتباطات تلفنی
با مشتریان و همکاران داشته باشد. امکانات و ویژگیهای مختلفی که هر مدل تلفن ارائه میدهد،
میتواند به بهبود کارایی و سرعت انجام تماسها، مدیریت بهتر تماسها و حتی صرفهجویی در هزینهها کمک کند.
در این مقاله تلاش کرده ایم پنج مورد از بهترین تلفن های سانترال در دنیا را معرفی کنیم.
در صورت وجود ابهام یا سوالی می توانید با ما در ارتباط باشید.