Categoriesمقالات

تبدیل تلفن سانترال به تلفن معمولی

تبدیل تلفن سانترال به تلفن معمولی

تبدیل تلفن سانترال به تلفن معمولی

آیا می توان تلفن سانترال را به تلفن معمولی تبدیل کرد؟

سانترال چیست؟

هسته و مرکز اصلی مجموعه ها و کسب و کارها دستگاه سانترال می باشد در حقیقت سانترال یک‌ خط تجاری می باشد

 که کمک شایانی به توسعه کسب و کارها می کند زیرا ارتباط بین مشتریان و کارمندان را بسیار راحت می کند.

از مهم ترین وظایف یک سیستم‌ سانترال مدیریت و کنترل خطوط داخلی شهری برای استفاده ی کارآمد تر کارکنان می باشد

با استفاده از تلفن سانترال  تمامی قسمت های یک اداره ، 

شرکت و یا سازمان به سادگی می توانند به مجموعه خطوط شهری دسترسی پیدا کنند.

برخی از مزیت های تلفن سانترال

  • ۱_کاهش  بی نظمی و رفت آمد در شرکت، 
  • ۲_کاهش هزینه ها
  • ۳_ برقراری ارتباط سریع و راحت بین کارکنان و مشتریان و
جهت اتصال خط شهری به تلفن سانترال  انجام دومرحله ضروری است:

۱_اتصال  خطوط شهری به تلفن سانترال نخست به صورت سخت افزاری یعنی ورود خطوط به تلفن سانترال

۲_مراحل مربوط به بخش نرم افزاری یعنی کد گذاری خطوط

دستگاه های سانترال به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

۱_دستگاه های سانترال کم ظرفیت

این دستگاه قیمت  بسیار مناسب و  مقرون به صرفه دارند و تنظیم ، 

نصب و راه اندازی این دستگاه ها نیز بسیار آسان می باشد. این دستگاه برای شرکت هایی مناسب می باشد 

که دارای جمعیت کم و مجموعه های کوچک می باشند.

۲_ دستگاه های سانترال پرظرفیت

این دستگاه ها قابلیت پوشش و پشتیبانی از گستره ای از خطوط را دارند 

در نتیجه برای مجموعه هایی که جمعیت بالایی دارند گزینه ی بسیار مناسبی می باشد 

این دستگاه ها از نظر کارکرد و عملکرد‌ به دو دسته ی : آنالوگ و تحت شبکه نیز تقسیم می شوند. 

با ورود این دستگاه ها به بازار مدیریت و کنترل تماس شرکت های مختلف

و مجموعه ها بسیار آسان‌ و راحت شده است زیرا با استفاده از این تلفن ها شما قادر هستید 

یک سیستم اپراتور گویا ایجاد کنید و بدین صورت دیگر تماسی را از دست نخواهید داد 

و نیز این تلفن ها قابلیت مسدود کردن تماس های خارج از محدوده را نیز دارا می باشند

سیستم های گویا تماس ها را در یک نوبت مشخص قرار می دهند 

و بدین صورت با نظم دقیقی به تمامی تماس ها بدون این که حتی یک  تماس را از دست بدهید پاسخ داده می شود.

تلفن های سانترال ویژگی هایی از قبیل امکان ضبط پیام های مختلفی همانند 

خوش آمد گویی را نیز دارا می باشند با همه ی این نکاتی که خدمت شما عزیزان عرض کردین ممکن شما قصد داشته باشید که

تلفن سانترال را به تلفن معمولی تبدیل کنید که در ادامه مطلب به این مسئله بیشترخواهیم پرداخت

پس از شما می خواهیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تبدیل تلفن سانترال به تلفن معمولی

چگونه باید خط تلفن شهری را به سانترال وصل کرد؟

در مطالبی که خدمت شما بزرگواران ذکر شد

به شرح دستگاه سانترال  و شرح مختصری از ویژگی های آن پرداختیم اکنون نحوه اتصال خطوط شهری به دستگاه سانترال

 را نیز خدمت شما عزیزان عرض می کنیم.

 نحوه اتصال دستگاه سانترال کم ظرفیت و پرظرفیت باهم کمی متفاوت است

پس با ما همراه باشید تا نحوه اتصال هرکدام به خطوط شهری را بررسی کنیم :

نحوه اتصال در دستگاه سانترال کم ظرفیت با استفاده از تلفن های مدیریتی

نحوه اتصال در دستگاه سانترال پر ظرفیت

با استفاده از نرم افزار و نیز با بهره گیری از کامپیوتر های برنامه ریز می باشد.

عموما اتصال خطوط شهری به دستگاه های سانترال با بهره گیری از دومرحله سخت افزاری و نرم افزاری انجام می گیرد.

در این جا ما نحوه اتصال خط شهری به تلفن سانترال را به صورت مرحله به مرحله 

و با توضیحات کامل خدمت شما بزرگواران عرض می کنیم  پس  تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تبدیل تلفن سانترال به تلفن معمولی

۱_ابتدا باید به بخش برنامه ریزی تلفن سانترال خود وارد شوید که

این امر با استفاده از کلید پروگرام ( PROGRAM) به همراه کلید #* و کد پیش فرض

تلفن سانترال که #۱۲۳۴* می باشد امکان پذیر است در صورتی که شما

پیش از این رمزی برای دستگاه سانترال تعیین کرده اید همان رمز را وارد کنید.

۲_ پس از ورود به بخش برنامه ریزی دستگاه برای وصل شدن و یا قطع خطوط تلفن از کد ۴۰۰ استفاده کنید.

۳_پس ازشماره گیری کد ۴۰۰ پیغامی با مضمون CONNECTION بر روی دستگاه سانترال دریافت می کنید

 پس از دریافت این پیام نیاز است با استفاده از کلید SP_PHONE به منوی انتخاب گزینه وارد شوید

 سپس در صفحه نمایش خطوطی که رویت می کنید شماره تلفن مدنظر خود را انتخاب کنید

 و جهت اعمال تغییر فقط نیاز است که شماره تلفنی را که میخواهید تغییر دهید وارد کنید 

در این جا اطلاعات خط انتخابی شما نمایش داده می شود که از طریق این اطلاعات متوجه می شوید 

که خط شما به سیستم سانترال متصل (Connect) می باشد؛

ویا متصل نمی باشد ( no conncet)

۴_جهت اعمال هرگونه تغییر شامل اتصال به تلفن سانترال و یا قطع اتصال نیاز است

 که  از کلید Auto DNS استفاده کنید و از کلید store جهت نهایی کردن این تغییرات استفاده کنید.

 با نگه داشتن کلید HOLD می توانید از دستگاه خارج شوید.

پس از اعمال این تنظیمات و تغییرات در تلفن سانترال ، خطوط تعریف نشده از دسترسی داخلی ها خارج و غیرفعال می شوند 

و کاربران و سایر افراد تنها قابلیت دسترسی به خط هایی را دارند که فعال می باشند

 و به سیستم سانترال نیز وصل می باشند.

آیا می توان تلفن سانترال را می توان به تلفن معمولی  تبدیل کرد؟

در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عرض کنیم بله ولی با شرایطی!

 

این قابلیت وجود دارد که شما تلفن سانترال را به تلفن معمولی تبدیل کنید ولی این قابلیت زمانی امکان پذیر می باشد

که دستگاه سانترالی را که شما قصد تبدیل به تلفن معمولی دارید از سیستم آنالوگ پشتیبانی کند

و باید به این نکته توجه داشته باشید که تلفن سانترال را نمی شود مستقیما به تلفن معمولی تبدیل کرد 

یا آن را به خطوط شهری وصل کرد و برای این کار نیاز است که شما به بخش مدیریتی سانترال شده

و خطوط را برطبق مراحلی که در بالا خدمت شما عزیزان عرض کردیم متصل کنید.

امتیاز دهید...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *