مقالات

سانترال هایبرید چیست

سانترال هایبرید چیست

امروزه ارتباطات تلفنی در داخل و خارج سازمان ها بسیار بیشتر از قبل شده است.

کارمندان بخش های مختلف برای آنکه بتوانند نیازهای خود را رفع کنند

مجبور به برقراری ارتباط تلفنی با سایر بخش ها می باشند.

بدین شکل یک کارمند نباید از این سمت اداره به سمت دیگر برود تا سوال خود را بپرسد

یا موردی را ارائه دهد بلکه با یک تماس همه چیز حل می شود.

سیستم سانترال این ارتباط داخلی را به خوبی پوشش داده

و به همین دلیل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که سانترال هایبرید چیست

پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

معرفی سانترال هایبرید

سانترال هایبرید یکی از انواع سانترال های رایج است.

این دستگاه های تلفن از نظر ظاهری و نحوه کاربرد خود شباهت بسیاری به تلفن های دیجیتال دارند.

تفاوت مهمی که بین تلفن هایبرید و دیجیتال وجود دارد

این است که اتصال آنها به دستگاه سانترال به دو شیوه مختلف انجام می شود.

زمانی که بخواهید تلفن هایبرید را به دستگاه سانترال متصل کنید باید با دو سیم این کار را به انجام رسانید.

این در حالی است که برای تلفن های دیجیتال یک رشته سیم کافی می باشد.

معمولا تلفن های کم ظرفیت به صورت هایبرید کار می کنند‌.

ویژگی های سانترال هایبرید چیست؟

هر نوع سیستم سانترال دارای ویژگی های مخصوص به خود است اما اگر می خواهید بدانید

سانترال هایبرید چیست و چه ویژگی هایی دارد باید این بخش را با دقت مطالعه فرمایید.

۱- پست صوتی به ایمیل

این نوع سیستم سانترال این قابلیت را دارد که پیام را ضبط نموده و آن را به ایمیل شما ارسال نماید.

بعضی از مدل های این دستگاه از صدای ضبط شده نیز می تواند رونویسی کند

و حتی اگر در یک جلسه کاری یا جایی به دور از سیستم هستید بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

۲- ثبت تماس در سیستم

زمانی که با شما تماس گرفته می شود و شما به سیستم دسترسی ندارید می توانید پس از دسترسی به سیستم،

تعداد تماس های از دست رفته را مشاهده نموده و متوجه شوید که چه کسانی با شما تماس گرفته اند.

بدین شکل می توانید تماس های مهم را پیگیری کنید و این موضوع جدا از پست صوتی می باشد.

۳- قابلیت انتظار تماس

اگر نمی دانید ویژگی انتظار تماس سانترال هایبرید چیست پس این بخش مخصوص شما است.

در واقع انتظار تماس به شما کمک می کند تا مشتری را از خود دور نکنید.

بدون شک شما هم بارها با مراکز مختلف تماس گرفته اید و پشت خط منتظر شده اید تا اپراتور به شما پاسخ دهد.

پخش موسیقی دلنشین این انتظار را برای شما قابل تحمل می کند.

پس برای سیستم سانترال خودتان نیز می توانید از این ویژگی استفاده نمایید و مشتریان را از خود دور نکنید.

بدین شکل مشتری یا مخاطب شما می داند که در نهایت به وی پاسخ داده می شود

پس این زمان انتظار را تحمل خواهد کرد.

۴- ضبط تماس

ضبط تماس قابلیتی است که فواید بسیاری را در دل خود گنجانده است.

شما می توانید از طریق ضبط تماس به جمع آوری داده های مهم بپردازید.

بدین شکل نکات لازم دریافت شده و فاکتورهای مهم پیشرفت سازمانی برایتان روشن می شود.

اگر مدیر یک سازمان هستید پس می توانید نحوه صحبت کردن کارکنان مجموعه خود را با مشتری ها چک کنید.

بدین شکل کنترل، مدیریت و نظارت بر امور مشتریان آسان تر شده و به شما کمک می کند

تا نواقص و ایرادات را رفع کنید.

۵- امکان انتقال تماس

 گفتیم که ۴ ویژگی سانترال هایبرید چیست و اکنون به سراغ مورد پنجم می رویم.

شما می توانید با قابلیت انتقال تماس، فرد تماس گیرنده را از یک خط به خط دیگری منتقل کنید.

انتقال تماس هم از طریق سیستم کامپیوتری و هم از طریق سیستم تلفن امکان پذیر می باشد.

۶- مسیریابی خودکار تماس

بعضی از سیستم های سانترال هایبرید از قبل قابل برنامه ریزی هستند

تا فرد تماس گیرنده حتما بتواند با فردی ارتباط برقرار کند.

در واقع اگر بخواهیم این مورد را واضح تر توضیح دهیم باید

بگوییم که وقتی مشتری با مرکز شما تماس می گیرد و فرد مربوطه قادر به پاسخگویی نبوده

و یا در دسترس نیست، تماس به صورت خودکار به فرد دیگری وصل می شود تا مشتری بدون پاسخ نماند.

مزایای سانترال هایبرید چیست؟

اکنون به سراغ این موضوع می رویم که مزایای سانترال هایبرید چیست

زیرا مزایای این نوع سیستم برای شناخت بیشتر آن مفید است.

با استفاده از سانترال هایبرید هزینه های اجاره خط کاهش پیدا می کند.

بدین شکل شما می توانید تماسی قابل اطمینان دریافت کنید که امکان مسیریابی خودکار،

انتقال تماس و ضبط تماس برای آن وجود دارد. اگر نیاز دارید که ارتباطات اداره خود را مقیاس بندی کنید

پس سانترال هایبرید بهترین گزینه است.

از این طریق می توانید پیکربندی دستگاه را به آسانی انجام داده

و دیگر نیازی به خرید تجهیزات و ابزارآلات اضافه نیست.

تجهیزات این سیستم ها کاملا یکنواخت است

و به همین دلیل در صورت نیاز به تجهیزات خاص نیازی به سرگردانی نیست

زیرا همه تجهیزات در سریعترین زمان در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

استفاده از سانترال هایبرید به شما کمک می کند تا مشتریان خود را حفظ کنید و آنها را از دست ندهید.

این کار میزان رضایت از مجموعه شما را بالا خواهد برد زیرا مشتری تماسی کاملا مفید

و سودمند را با مجموعه شما برقرار نموده و نیاز خود را با موفقیت رفع می کند.

کلام پایانی

در این مطلب بررسی کردیم که سانترال هایبرید چیست

و اکنون شما با ویژگی ها و مزایای آن به طور کامل آشنا شده اید.

از این طریق می توانید تماس های داخلی مجموعه را به خوبی مدیریت و هدایت کنید.

بدین شکل از رفت و آمدهای بیهوده در سازمان جلوگیری شده و در زمان کارکنان نیز صرفه جویی می شود.

از این طریق هر یک از کارکنان می توانند وظایف خود را در مدت زمان کوتاه تر و با دقت بیشتری انجام دهند.

بدین شکل راندمان مجموعه افزایش یافته و پیشرفت شما را حتمی می سازد.

 

امتیاز دهید...

1 نظر در “سانترال هایبرید چیست

  1. حسنی گفت:

    خیلی مطلب جامع وخوبی بود سپاس ازشما وسایت خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *