راهنمای خرید سانترال
بیشتر شرکت ها برای برقراری ارتباط داخلی بین بخش های مختلف
و کاهش هزینه های ارتباطی از سانترال استفاده می کنند.
به همین دلیل این روزها بر تعداد خریداران سانترال اضافه شده است.
افرادی که می خواهند این دستگاه را تهیه نمایند باید پیش از خرید با سانترال، ویژگی ها و انواع آن آشنا شوند.
در این مطلب راهنمای خرید سانترال را بررسی می کنیم
پس شما نیز تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این راستا بدست آورید.
سانترال چیست؟
دستگاه سانترال در واقع هسته اصلی یک مرکز تلفن است
که خطوط شهری پس از ورود به آن به داخلی های مختلف تبدیل می شود.
بدین شکل کارمندان و کاربران می توانند به راحتی با داخلی مورد نظر خود ارتباط برقرار نمایند.
هر مجموعه و شرکتی باید با توجه به محیط کاری خود از سانترال مناسبی استفاده نماید.
بهتر است که مجموعه های کوچک از سانترال های کم ظرفیت استفاده نمایند.
بدین شکل مجموعه های بزرگتر باید از سانترال هایی با ظرفیت بیشتر استفاده نموده
و ارتباط داخلی مناسبی را در مجموعه خود برقرار سازند.
از آنجایی که ارتباطات تلفنی یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی در یک مجموعه می باشد
پس باید از سانترال مناسبی بهره مند باشد. به کمک این دستگاه، سیستم ارتباط داخلی یکپارچه شده
و دسترسی به کارمندان برای مشتریان و سایر کارمندان با نظم و به آسانی امکان پذیر است.
با استفاده از این دستگاه مدیران یک شرکت نیز می توانند مدیریت
و کنترل بهتری بر روی ارتباطات تلفنی داشته باشند.
بررسی انواع سانترال
در راهنمای خرید سانترال باید به بررسی انواع این دستگاه نیز بپردازیم.
انواع دستگاه های سانترال به دو شکل کم ظرفیت و پرظرفیت در بازار عرضه می شوند.
سانترال های کم ظرفیت در بیشتر مراکز و مجموعه های کوچک کاربرد دارند
زیرا در این محیط ها از خطوط تلفن کمتری استفاده می شود.
معمولا سانترال های کم ظرفیت حداکثر تا ۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی را پشتیبانی و مدیریت می نمایند.
کاملا واضح است که انواع دستگاه های سانترال پرظرفیت از تعداد خطوط
تلفن شهری و داخلی بیشتری پشتیبانی می نمایند.
معمولا قابلیت های دستگاه های پرظرفیت بسیار بیشتر از نوع کم ظرفیت می باشد.
مزایای به کار بردن سانترال
از جمله مزایای مهم این دستگاه قابلیت برقراری ارتباط بین کارمندان یک مجموعه به صورت رایگان می باشد.
زیرا از این طریق کارمندان به راحتی با هم ارتباط برقرار نموده و این کار هزینه ای را در بر ندارد.
زمانی که خط داخلی مورد نظر اشغال باشد، فرد تماس گیرنده می تواند
پشت خط منتظر باشد تا برقراری تماس امکان پذیر شود.
مشترکین می توانند برقراری ارتباط را از یک اپراتور به اپراتور دیگر انتقال دهند.
راهنمای خرید سانترال نشان می دهد که این سیستم ها باعث صرفه جویی در زمان کارمندان شده
و از بسیاری از رفت و آمدها در شرکت جلوگیری می کنند.
قابلیت های سانترال با توجه به دستگاه انتخابی،
به مدیران این امکان را می دهد که تلفن گویا یا منشی اتوماتیک را نیز
بر روی شبکه ارتباطی تلفنی مجموعه خود داشته باشند.
معمولا دستگاه های سانترال از نظر سخت افزاری از استحکام بالایی بهره مند می باشند و دوام بالایی دارند.
پیش از خرید سانترال چه کنیم؟
پیش از خرید دستگاه سانترال باید مواردی را در نظر داشته باشید تا پس از خرید پشیمان نشوید.
در این بخش ما به بررسی این موارد می پردازیم تا شما با آگاهی کامل دستگاه سانترال مناسب را خریداری کنید.
۱- تعداد خطوط شهری
اولین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید، تعداد خطوط شهری برای پاسخگویی و تماس با بیرون است.
این موضوع به این دلیل است که هر سانترال برای تعداد خطوط مشخصی ساخته شده
و نمی توان بیش از حد معین به آن متصل نمود.
پس با در نظر داشتن تعداد خطوط شهری باید ظرفیت سانترال مورد نظر را تعیین نمایید.
۲- تعداد و نوع داخلی ها
مورد بعدی در راهنمای خرید سانترال تعداد و نوع داخلی ها است.
شما باید پیش از خرید سانترال مشخص کنید که به چه نوع داخلی و چه تعداد نیاز دارید.
بدین شکل پس از مشخص نمودن این دو مورد، سانترال مناسب را پیدا خواهید کرد.
بعضی از شرکت ها به داخلی کارمندی و بعضی دیگر به منشی مدیریتی نیاز دارد.
پس شما باید نوع داخلی را مشخص نموده و سپس تعداد آن را تعیین کنید.
۳- نیازسنجی قابلیت ها
هر دستگاه سانترال دارای ویژگی ها و قابلیت های مخصوص به خود است.
ممکن است قابلیت های یک دستگاه اصلا مورد نیاز شما نباشد
و یا دستگاهی را تهیه کنید که نیازهای شما را نتواند به خوبی رفع کند.
پس ابتدا نیاز سنجی کنید تا بر اساس آن بتوانید قابلیت های مورد انتظار را تعیین نمایید.
هر چه قابلیت های یک دستگاه سانترال بیشتر باشد گران قیمت تر خواهد بود
و این موضوع ممکن است شما را با افزایش هزینه ها روبرو سازد.
در راهنمای خرید سانترال داشتن تلفن گویا، ضبط مکالمه، باطری بکاپ، صندوق صوتی، درب بازکن و سایر موارد به عنوان قابلیت ها و امکانات به حساب می آید. اگر به بسیاری از این امکانات نیاز نداشته و قابلیت های ساده ای می خواهید پس باید دستگاه های ساده تر را انتخاب نمایید تا هزینه کمتری نیز پرداخت کنید.
۴- انتخاب مدل سانترال
پس از اینکه تمام قابلیت ها و نیازهای خود را تعیین نمودید
می توانید بر اساس آن مدل مناسب سانترال را انتخاب کنید.
مدل های مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد و هر یک دارای قیمت مختلفی می باشند.
شما می توانید برند و مدل انتخابی را بررسی کرده و با توجه به امکانات،
دوام و قیمت آن برای خرید دستگاه سانترال تصمیم بگیرید.
نصب سانترال چگونه انجام می شود؟
به هنگام خرید دستگاه سانترال باید به نصب و راه اندازی آن نیز توجه کنید.
اگر از مرکزی مطمئن و معتبر برای خرید سانترال اقدام نمایید
پس برای نصب و راه اندازی آن نیز هیچ چالشی نخواهید داشت.
مراکز معتبر از تخصص بالایی برای نصب سانترال برخوردار می باشند
و بدون هیچ مشکلی این دستگاه را در کوتاه ترین زمان نصب می نمایند.
راهنمای خرید سانترال به شما کمک می کند تا از ابتدا تا انتهای خرید و نصب سانترال
بدون هیچ دغدغه و نگرانی باشید. از این طریق می توانید تا
سالیان طولانی از دستگاه سانترال و قابلیت های آن استفاده کنید.