مقالات

روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

روش جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

همیشه نصب دوربین مدار بسته کمک کننده برای جلوگیری از دزدی نیست. زیرا ممکن است دوربین مداربسته توسط سارقین ربوده شود. حال چگونه می توانیم از سرقت خود دوربین مداربسته جلوگیری کنیم؟ در ادامه به بررسی روش‌هایی برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته می‌پردازیم.

 

10 روش‌ برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته می‌توان از راه‌حل های زیر استفاده کرد. ترکیب تمام یا چند روش از آنها ضریب امنیت دوربین مداربسته و محیط تحت نظارت را بالا می‌برد.

۱)نصب در جای مناسب

یکی از نکات مهمی که در جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته می تواند مؤثر باشد، انتخاب بهترین مکان برای دوربین های مداربسته در زمان نصب است. بهتر است نصب دوربین مداربسته توسط نصاب ماهر و متخصص انجام شود تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

ارتفاع مناسب برای نصب دوربین2  تا 3 متر (حدود 8 تا 10 فوت) است. اگر دوربین را خیلی پایین نصب کنید، به راحتی در معرض سرقت قرار می گیرد.

نکته: دقت داشته باشید که آن‌ها را بیش از حد بالا نصب نکنید چون موجب کاهش میدان دید و حساسیت تشخیص حرکت می‌شود.

۲) پوشش نمای متقاطع با یک دوربین دیگر

پوشش نمای متقاطع با یک دوربین دیگر

اگر از چند دوربین برای نظارت بر محیط استفاده می‌کنید، آن‌ها را طوری نصب کنید که علاوه بر کنترل محیط اطراف خود بر روی یکدیگر نیز نظارت داشته باشند. این کار در جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته موثر است. در واقع اگر فردی قصد خرابکاری و سرقت یکی از دوربین ها را داشته باشد، دوربین‌های دیگر تصاویر او را ثبت می‌کنند.

۳) نصب دوربین مدار بسته به صورت مخفی

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته نصب دوربین مداربسته به صورت مخفی است. شما می‌توانید دوربین را میان شاخ و برگ درختان، لانه پرندگان و نقاطی که کمتر در معرض دید هستند، نصب کنید یا می‌توانید حتی دوربین را رنگ آمیزی کرده تا آن را در محیط اطراف استتار نمائید. ( اما لطفا توجه داشته باشید که با این کار ضمانت دوربین مداربسته را از دست می‌دهید).

توجه: نکته مهمی که برای نصب دوربین مداربسته در چنین مواقعی باید در نظر داشته باشید حفظ میدان دید دوربین مداربسته است.

۴) سنسورهای حفاظت از دوربین

شما با نصب سنسور لرزشی در داخل کاور یا زیر پایه دوربین مداربسته و اتصال آن به یک سیستم اعلام سرقت می‌توانید از فعالیت های مشکوک و لرزش هایی که دوربین را به حرکت در می آورد با خبر شوید؛ سنسورهای لرزشی به محض تشخیص حرکت و یا دستکاری دوربین توسط سارق، آژیر هشدارشان فعال می‌شود.

استفاده از سنسور ماکرویو دیگر راهکار جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته است. اساس کارکرد سنسور ماکرویو مشابه سنسور لرزشی است.۵)استفاده از

5) باکس ضدسرقت دوربین مداربسته

باکس ضدسرقت یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای جلوگیری از آسیب دیدن و سرقت دوربین مداربسته است. باکس‌های ضدسرقت معمولا از فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و دارای قفل‌های امنیتی هستند که از دسترسی غیرمجاز به دستگاه جلوگیری می‌کنند.

۶) پنهان کردن دوربین مداربسته پشت ماکت

برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته می‌توانید آن را پشت یک دوربین تقلبی یا همان ماکت دوربین مداربسته مخفی کنید. با این کار توجه سارقان را به دوربین غیرواقعی جلب می‌کنید و دوربین اصلی از دستبردشان در امان می‌ماند.

۷) بکاپ داشتن از هارد

برای محافظت از دوربین مداربسته همیشه یک بکاپ از هارددیسک دوربینتان داشته باشید.چرا که در صورت به سرقت رفتن دوربین، در اغلب موارد به هارد دوربین آسیب وارد می شود و تمام اطلاعات آن از بین می‌رود. بنابراین با بکاپ گیری شما نسخه دیگری از فیلم‌های دوربین مداربسته را دارید.

سارقان حتی در مواقعی که موفق به سرقت دوربین نشوند هم ممکن است اطلاعات هارد دیسک را در اثر تلاش‌هایشان برای این کار از بین ببرند.

۸) اعلان های خود را به طور منظم بررسی کنید

اعلان های خود را به طور منظم بررسی کنید

بسیاری از کاربران ویدیوها و اعلان‌های ارسال شده از دستگاه به تلفن همراهشان را بررسی نمی‌کنند. چون اتفاق خاصی در محیط اطراف آن‌ها رخ نداده است. ولی باید فیلم‌های ضبط شده را منظم بررسی کنید تا از اتفاقاتی که در محیط اطرافتان می‌افتد مطلع شوید و افراد مشکوک را شناسایی کنید. خرید دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص حرکت و اعلان بی درنگ گزینه بسیار خوبی است. چون برای مشاهده هرگونه نقض امنیتی نیاز نیست چند ساعت فیلم را تماشا کنیدو فقط کافیست فیلم لحظات اعلان هشدار را مشاهده کنید.

۹) از دوربین بی سیم استفاده کنید

سارقان حرفه‌ای با ردیابی سیم‌کشی، دوربین مداربسته را پیدا کرده و آن را غیر فعال می‌کنند و می‌دزدند. اتصالات و کابل کشی به راحتی مکان نصب دوربین مداربسته را افشا می‌کند. مزیت دوربین وایرلس یا بی‌سیم این است که بدون اتصالات سیم کار می‌کند. به همین جهت اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید پیشنهاد ما به شما این است که دوربین مداربسته بیسیم بخرید.

10) دوربین مداربسته فضای باز با عملکرد ضد سرقت را خریداری کنید.

تولید کنندگان دوربین مداربسته نیز با طراحی عملکردهای مرتبط سعی در حفاطت از دوربین مداربسته و جلوگیری از سرقت آن دارند.

به عنوان مثال بسیاری از دوربین‌ها قابلیت تشخیص نفوذ، ضربه و حرکت را دارند که با فعال کردن این قابلیت‌ها اگر به دوربین ضربه وارد شود یا سارقین قصد آسیب رساندن و یا سرقت دستگاه را داشته باشند دوربین برای شما پیامک هشدار ارسال می‌کند و بدین صورت می‌توانید مانع از سرقت دوربین و اموالتان شوید.

بهترین مجموعه برای خرید و نصب دوربین مدار بسته

با کمک این چند راه حل، می توانید تا حد زیادی از سرقت دوربین مداربسته جلوگیری کنید. علاوه بر تمام این اقدامات، در زمان خرید و نصب دوربین مداربسته می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه جهان ارتباط امید در این خصوص صحبت کنید و نکات مهم را از آن‌ها بپرسید. نصاب های مجموعه جهان ارتباط امید بهترین مکان را برای نصب این دستگاه انتخای کرده و با رعایت تمام اصول خدمات نصب را انجام می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *