مقالات

بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب دوربین مداربسته بیسیم

مزایا و معایب دوربین مداربسته بیسیم

برای آنکه بهترین خرید دوربین مدار بسته را داشته باشید نیاز است تا از مزایا و معایب آن آگاه باشید. با دانستن مزایا و معایب دوربین مداربسته بیسیم و نکات گفته شده در این مقاله می توانید این دستگاه را با دقت بیشتری خریداری کنید.

6 مزایای دوربین مداربسته بیسیم

در بررسی مزایا و معایب دوربین مداربسته بیسیم، ابتدا به سراغ مزایای این محصول می‌رویم. مهمترین مزایایی که این دوربین مداربسته از آن برخوردار است عبارتند از:

1. نصب آسان و بی دردسر

اولین مزیت دوربین مداربسته بیسیم نصب آسان آن است. برای نصب این دوربین‌ها نیاز به دریل کاری، حفاری و سیم کشی از دوربین به دستگاه ضبط کننده نمی‌باشد و فقط با یک کابل و آداپتور برای برق و یک کابل برای اتصال به اینترنت شروع به کار می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی و در ظرف 10 الی 30 دقیقه این دوربین‌ها را در هر مکانی که در محدوده وای فای باشد نصب و راه اندازی کنید.

تقریبا تمام مدل های دوربین مداربسته بیسیم دستورالعمل نصب یکسانی دارند و تنها نیاز است از طریق اپلیکیشن دوربین، مودم را به آن معرفی کنید و در هر مکانی بتوانید تصاویر دوربین را در گوشی خود از طریق اپلیکیشن مشاهده نمایید.

2. یکپارچگی و منظم بودن

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی توضیح دادیم نصب دوربین مداربسته بیسیم ساده و بی دردسر و بدون نیاز به کابل کشی خواهد بود که این باعث می‌شود اتصالات ظاهر منظم و زیبایی پیدا کنند. بنابراین مناسب افرادی است که نمی‌خواهند زیبایی محل نصب آنها توسط سیم کشی و داکت کشی بر هم بخورد.

3. نصب کم هزینه

نصب کم هزینه یکی از مزیت های دوربین مدار بسته بی سیم

نصب دوربین مداربسته بیسیم کم هزینه است. چون برای نصب این نوع دوربین نیاز خرید کابل و نصاب نمی‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت، با وجود قیمت بالای دوربین مداربسته بیسیم در آخر هزینه خرید و نصب آن خیلی کمتر و به صرفه‌تر از دوربین مداربسته سیمی می‌شود.

4. انعطاف پذیری بالا

جابه‌جایی و تغییر محل نصب دوربین مداربسته بیسیم به سادگی امکان پذیر است‌‌. فقط لازم است آنها را از برق بکشید و در محل دیگر به برق بزنید‌. بنابراین برای کسانی که منزل، فروشگاه و یا واحد اداری اجازه‌ای دارند بسیار مناسب است.

5. قابلیت کنترل و دسترسی از راه دور

دوربین مداربسته بیسیم را با استفاده از نرم‌افزار‌های مخصوص می‌توانید از راه دور کنترل کنید و تصاویر زنده را مشاهده کنید. همچنین به راحتی می‌توان تنظیمات و عملکرد آن‌ها را از راه دور تغییر داد.

6. مناسب برای همه محیط‌ها

از دوربین‌های مداربسته وایرلس در بسیاری از مکان‌ها می‌توان استفاده نمود. این دوربین‌ها به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی در داخل و خارج از ساختمان نصب شده و محیط پیرامون را تحت نظارت قرار می‌دهد. دوربین‌های مداربسته بیسیم برای ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و حتی فضاهای باز گزینه خوبی هستند.

8 معایب دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مدار بسته بیسیم در کنار مزایایی که دارد معایبی هم دارد اگر چه این معایب به هیچ عنوان باعث نمی شوند که ما از نصب دوربین مدار بسته بیسیم اجتناب کنیم ولی به هر جهت آشنایی با این معایب قطعاً بی فایده نخواهد بود.

1. امنیت پایین در صورت وجود زیرساخت نامناسب

یکی از نقاط ضعف دوربین‌های مداربسته بی‌سیم امکان هک اطلاعات یا از کار انداختن دوربین است. اما خبر خوب این است که شما با رعایت یکسری از نکات می‌توانید جلوی هک شدن دستگاهتان را بگیرید.

  • در ابتدا باید دوربین مداربسته معتبر و شناخته‌شده‌ای را از فروشگاه مطمن خریداری کنید و مطمن شوید که شبکه wifiمنزلتان امن است.
  • بعد از خرید نصب آن را به یک نصاب حرفه‌ای بسپارید.
  • یک پسورد قوی شامل اعداد، حروف کوچک و بزرگ و نمادها برای دستگاه خود انتخاب کنید و پسورد متداول و اولیه آن را تغییر دهید.
  • برای امنیت بیشتر دوربین مداربسته احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
  • یکی دیگر از راه های پیشگیری از هک دوربین مداربسته که بسیار مهم است، به روز رسانی کردن دوربین به شکل مکرر است. با این کار قابلیت‌های امنیتی جدید به دستگاه اضافه می‌شود.

2. عمر باتری پایین

درست است که دوربین‌مداربسته بیسیم برای تامین انرژی خود از باتری استفاده می‌کنند و در زمان قطعی برق این یک مزیت به شمار می‌رود ولی موضوص این است که باتری‌ها عمر محدودی دارند و کاربران باید مرتب باتری آن را تعویض کنند.

3. امکان بروز اختلال در اثر نزدیکی به دستگاه‌های وایرلس دیگر‌

دوربینهای مداربسته وایرلس همواره در معرض تداخل سایر دستگاههای بیسیم مانند مایکروویو و تلفنهای بیسیم قرار خواهند داشت. در صورتی که در سیگنال ها دوربین مداربسته اختلالی به‌وجود بیاید کیفیت تصاویر دریافتی افت می کند. برای حل این مشکل فاصله دوربین را از این تجهیزات افزایش داده یا از فیلتر های تقویت سیگنال استفاده کنید.

4. پهنای باند محدود

پهنای باند محدود یکی از معایب دوربین مدار بسته بی سیم

هر دوربین مداربسته بی سیم برای پخش ویدئو به پهنای باند Wi-Fi نیاز دارد. وقتی تعداد دستگاه‌های متصل به مودم شما زیاد باشد مشکل پهنای باند به وجود می‌آید. در این صورت انتقال تصاویر دوربین مداربسته بیسیم با کندی روبه رو می‌شود.

5. امکان کاهش قدرت سیگنال

دوربین مداربسته بیسیم وابسته به سیگنال wifiاست. پس با قطع یا ضعیف شدن سیگنال شبکه اتصال دوربین‌های مداربسته یا دستگاه ضبط کننده نیز قطع می‌شود و تصاویر ضبط نمی‌شوند. اگر فاصله دوربین از روتر زیاد باشد سیگنال شبکه ضعیف‌تر عمل می‌کند. پس در هنگام نصب به این نکته توجه داشته باشید و دوربین را در محدوده سیگنال نصب کنید. از دیگر عواملی که باعث قطعی اتصال می شوند می‌توان به آب و هوای نامساعد و وجود موانع مانند بلوک بتنی و فلزت اشاره نمود.

6. برد محدود

یکی از معایب دوربین مداربسته این است که برد محدودی دارند. برای همین این دوربین‌ها باید در محدوده گیرنده قرار بگیرند تا به درستی کار کنند.

7. سرعت کمتر

سرعت انتقال اطلاعات دوربین مداربسته بیسیم به دلایلی مانند پهنای باند محدود، اختلال در شبکه اینترنت ممکن است نسبت به دوربین مداربسته سیمی کمتر باشد.

8. خرید دوربین مداربسته بیسیم می‌تواند پرهزینه باشد

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم به دلیل کارایی بیشتر و بهره مندی از تکنولوژی روز، قیمت گران‌تری نسبت به سایر دوربین‌ها دارند. همچنین برای ذخیره سازی داده‌ها در حافظه ابری نیاز به پرداخت هزینه و خرید اشتراک سرور است‌ یا می‌توانید از کارت حافظه با حجم بالا استفاده کنید. مورد بعدی هزینه تعویض مکرر باتری دوربین مداربسته بیسیم است‌. دوربین‌های بیسیم فقط هزینه نصبشان نسبت به سایر دوربین‌ها کمتر است‌‌.

بهترین مجموعه برای خرید دوربین مدار بسته بی سیم

در این مقاله مزایا و معایب دوربین مدار بسته بیسیم به صورت کامل بیان شد. برای خرید دوربین مداربسته بیسیم، بهتر است کیفیت دوربین مداربسته بیسیم را بررسی کنید و از برندهای معتبر و شناخته شده استفاده کنید و قبل از خرید، نظرات در مورد دوربین مدار بسته بیسیم مورد نظر خود را بررسی کنید. همچنین، در صورتی که قصد استفاده از دوربین‌های مداربسته بیسیم در محیط‌هایی با تعداد بالای دوربین دارید، به بهترین راهکارهای مدیریت شبکه و امنیت شبکه نیز توجه کنید. برای خرید دوربین مدار بسته بیسیم از مجموعه معتبر، به شما پیشنهاد می کنیم از محصولات سایت جهان ارتباط امید دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *