Categoriesمقالات

تلفن سانترال

تلفن سانترال

تلفن سانترال

تلفن سانترال در این مطلب قصد داریم شما را با سانترال و مزیت های آن آشنا کنیم بطور کلی سانترال  به دستگاه یا سروری که ارتباط بین همکاران را برقرار می سازد و باعث بهبود روند کاری شرکت می شود، سانترال یا مرکز تلفن گفته می شود. در واقع از مواردی که باعث شده انواع کسب و کارها در مقیاس های مختلف از امکانات سانترال بهره ببرند:

  • افزایش روزافزون استارت آپ ها
  • فروشگاه های اینترنتی
  • تسریع در هماهنگی ها
  • بازدهی بهتر

و… می باشد. 

راه اندازی اپراتور خودکار یا منشی تلفنی در سانترال ها

از دیگر مزیت های بسیار خوب سانترال وجود منشی اتوماتیک یا همان تلفن گویا است 

و این بخش روابط  بین بخش ها و امکان تسریع در تماس با بخش های داخلی را بسیار بهبود می بخشد.

در واقع  یکی از بخش های که قبلا در شرکت ها بسیار اهمیت داشتن برخورداری از افرادی بود که تماس ها را 

به مقصد انتقال می دادند اما  حالا این کار توسط سانترال و قابلیت منشی تلفنی انجام می شود

 به اینصورت که وقتی شخصی با شرکت تماس میگیرد پیغام گویا پخش می شود . 

پیغام گویا باعث می شود ابتدا فرد با قسمت مربوطه آشنا شود و شخص با استفاده کدهایی که در پیغام گویا اعلام شده 

به واحد مورد نظر خود متصل می شود.

استفاده از سانترال چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از سانترال مزیت های بسیار زیادی دارد و باعث ارتباط بهتر بین مشتریان و صاحبان کسب و کار

 و واحد های فروش می شود. بطور کلی از مزیت های سانترال می توان به مواردی زیر ازجمله :

  • امکان برقرای ارتباط داخلی بصورت رایگان و سریع
  • بهبود ارتباط میان مشتریان و واحد های فروش و اپراتورها
  • امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی
  • کاهش چشمگیر هزینه
  • های خطوط مخابراتی در سایر بخش ها
  • قابلیت انتظار چندین نفر پشت هر خط
  • نظارت و کنترل  بهتر بر خطوط

راه اندازی اپراتور خودکار یا منشی تلفنی در سانترال ها

از دیگر مزیت های بسیار خوب سانترال وجود منشی اتوماتیک یا همان تلفن گویا است 

و این بخش روابط  بین بخش ها و امکان تسریع در تماس با بخش های داخلی را بسیار بهبود می بخشد.

در واقع  یکی از بخش های که قبلا در شرکت ها بسیار اهمیت داشتن برخورداری از افرادی بود 

که تماس ها را به مقصد  انتقال می دادند اما  حالا این کار توسط سانترال و قابلیت منشی تلفنی انجام می شود

 به اینصورت که وقتی شخصی با شرکت تماس میگیرد پیغام گویا پخش می شود . پیغام گویا باعث می شود 

ابتدا فرد با قسمت مربوطه آشنا شود و شخص با استفاده کدهایی که در پیغام گویا اعلام شده 

به واحد مورد نظر خود متصل می شود.

تفاوت تلفن سانترال و تلفن ثابت چیست؟

تفاوت های بسیاری بین تلفن ثابت و سانترال وجود دارد از جمله اینکه هنگامی که از تلفن های ثابت و معمولی

 استفاده می شد ، هر کارمند برای مدیریت و انجام  کارهای خود باید یک خط تلفن جداگانه داشت 

و خط ها علاوه بر اعمال هزینه باعث می شد که ضریب مدیریت بین ارتباط مشتریان و واحد مربوطه پایین بیاید.

 برخلاف این مورد با  سانترال  گزینه ها و قابلیت های نامحدودی را برای اتصال سریع برای هر جمع آوری خطوط تلفن

 و متمرکز کردن آنها کردن آنها در یک دستگاه سانترال و نظارت بیشتر را در اختیار کارمندان و صاحبان مشاغل  اشاره کرد.

انواع سانترال

 دستگاه های سانترال پاناسونیک را می توان به دو دسته ی کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم کرد.

بطور خلاصه می توان گفت که دو دسته ای که به شرکت های بزرگ و کوچک اجازه ی انتخاب بهتر سانترال متناسب با ظرفیت

 و  هزینه را می دهد .

سانترال کم ظرفیت و مزیت آن

 

 

یکی از بهترین گزینه ها برای شرکت ها با مقیاس کم بهره مندی از سانترال کم ظرفیت است 

و سانترال کم ظرفیت  امروزه به دسته تقسیم می شود. دسته ی اول  امکان اتصال ۳ خط شهری 

و دسته ی دوم ۶ خط شهری را دارد. همچنین به ترتیب تا ۸ و ۱۶ خط داخلی را پشتیبانی می کنند.

 استفاده از سانترال کم ظرفیت علاوه بر کاهش هزینه های خطوط مخابراتی در واقع تسریع و بهبود دهنده بخش

 مدیریتی یک شرکت را نیز شامل می شود.

سانترال پر ظرفیت و قابلیت های آن

از دیگر سانترال های پرکاربرد در شرکت های بزرگ و سازمان های دولتی، سانترال پر ظرفیت است.

 این مورد امکان پشت خط ماندن چندین کاربر رو به شما می دهد.

نکته مهم و قابل توجه در بحث مدیریت تماس های ورودی اینکه حداقل خطوط تلفنی ورودی

 به سانترال پر ظرفیت ۹۶ و حداکثر آن ۶۴۰ است.

تلفن سانترال آنالوگ و مزیت آن

تلفن سانترال آنالوگ امروزه از کاربرد بسیار خوبی برخوردارند از جمله اینکه قابلیت نمایش کالر آی دی را دارا هستند .

بطور خلاصه این تلفن به کمک یک زوج سیم به سانترال ارتباط داده می شود 

و قیمت کمتری نسبت به مدل های پیشرفته دارد.

 تلفن سانترال آنالوگ نمونه هایی از تلفن سانترال مانند تلفن های:

  • TS580
  • TS500 پاناسونیک هستند.

تلفن سانترال هایبرید

تلفن سانترال هایبرید قابلیت های خوبی دارند از جمله اینکه از طریق دیتا می توانند 

به سانترال متصل شوند.تلفن های هایبرید قابلیت برنامه ریزی دارند.

 به عنوان مثال قابلیت هایی مانند شماره گیری سریع و غیره را در آن ها در دسترسی دارید.

تلفن سانترال دیجیتال

از مدل های جدید و منتخب می توان به تلفن سانترال دیجیتال اشاره کرد

 که با یک زوج ارتباطی با سیستم سانترال ارتباط برقرار می کند

و می تواند به شکل هم زمان صدا و داده را دریافت و یا ارسال کند.

تلفن سانترال تحت شبکه IP

تلفن سانترال تحت شبکه IP دارای مزیت های زیادی از جمله می توان به قابلیت ارسال و دریافت داده های متنی،

صوتی، تصویری و فایل ها  اشاره کرد.در واقع این مورد با اتصال به اینترنت دسترسی به شبکه آی پی

را برای سازمان ها  در هر مقیاسی و شبکه سانترال ایجاد می کنند. این سیستم را در شرکت،

و حتی برای کارمندان دورکار هم می توان مورد استفاده قرار داد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.