مقالات

راهنمای خرید سانترال

راهنمای خرید سانترال

راهنمای خرید سانترال

بیشتر شرکت ها برای برقراری ارتباط داخلی بین بخش های مختلف  و کاهش هزینه های ارتباطی از سانترال استفاده می کنند.

 به همین دلیل این روزها بر تعداد خریداران سانترال و درخواست برای پشتیبانی سانترال اضافه شده است.

 افرادی که می خواهند این دستگاه را تهیه نمایند باید پیش از خرید با سانترال، ویژگی ها و انواع آن آشنا شوند.

 در این مطلب راهنمای خرید سانترال را بررسی می کنیم پس شما نیز تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این راستا بدست آورید.

سانترال چیست؟

دستگاه سانترال در واقع هسته اصلی یک مرکز تلفن است 

که خطوط شهری پس از ورود به آن به داخلی های مختلف تبدیل می شود. 

بدین شکل کارمندان و کاربران می توانند به راحتی با داخلی مورد نظر خود ارتباط برقرار نمایند‌. 

هر مجموعه و شرکتی باید با توجه به محیط کاری خود از سانترال مناسبی استفاده نماید.

 بهتر است که مجموعه های کوچک از سانترال های کم ظرفیت استفاده نمایند‌.

 بدین شکل مجموعه های بزرگتر باید از سانترال هایی با ظرفیت بیشتر استفاده نموده  و ارتباط داخلی مناسبی را در مجموعه خود برقرار سازند.

از آنجایی که ارتباطات تلفنی یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی در یک مجموعه می باشد  پس باید از سانترال مناسبی بهره مند باشد. به کمک این دستگاه، سیستم ارتباط داخلی یکپارچه شده و دسترسی به کارمندان برای مشتریان و سایر کارمندان با نظم و به آسانی امکان پذیر است. 

با استفاده از این دستگاه مدیران یک شرکت نیز می توانند مدیریت و کنترل بهتری بر روی ارتباطات تلفنی داشته باشند.

 بررسی انواع سانترال

در راهنمای خرید سانترال باید به بررسی انواع این دستگاه نیز بپردازیم. 

انواع دستگاه های سانترال به دو شکل کم ظرفیت و پرظرفیت در بازار عرضه می شوند‌.

 سانترال های کم ظرفیت در بیشتر مراکز و مجموعه های کوچک کاربرد دارند زیرا در این محیط ها از خطوط تلفن کمتری استفاده می شود. 

معمولا سانترال های کم ظرفیت حداکثر تا 8 خط شهری و 24 خط داخلی را پشتیبانی و مدیریت می نمایند.

 کاملا واضح است که انواع دستگاه های سانترال پرظرفیت از تعداد خطوط تلفن شهری و داخلی بیشتری پشتیبانی می نمایند.

معمولا قابلیت های دستگاه های پرظرفیت بسیار بیشتر از نوع کم ظرفیت می باشد.

مزایای به کار بردن سانترال

از جمله مزایای مهم این دستگاه قابلیت برقراری ارتباط بین کارمندان یک مجموعه به صورت رایگان می باشد.

 زیرا از این طریق کارمندان به راحتی با هم ارتباط برقرار نموده و این کار هزینه ای را در بر ندارد.

زمانی که خط داخلی مورد نظر اشغال باشد، فرد تماس گیرنده می تواند پشت خط منتظر باشد تا برقراری تماس امکان پذیر شود. 

مشترکین می توانند برقراری ارتباط را از یک اپراتور به اپراتور دیگر انتقال دهند.

راهنمای خرید سانترال نشان می دهد که این سیستم ها باعث صرفه جویی در زمان کارمندان شده و از بسیاری از رفت و آمدها در شرکت جلوگیری می کنند. 

قابلیت های سانترال با توجه به دستگاه انتخابی، به مدیران این امکان را می دهد که تلفن گویا یا منشی اتوماتیک را نیز بر روی شبکه ارتباطی تلفنی مجموعه خود داشته باشند. 

معمولا دستگاه های سانترال از نظر سخت افزاری از استحکام بالایی بهره مند می باشند و دوام بالایی دارند‌.

پیش از خرید سانترال چه کنیم؟

پیش از خرید دستگاه سانترال باید مواردی را در نظر داشته باشید تا پس از خرید پشیمان نشوید. 

در این بخش ما به بررسی این موارد می پردازیم تا شما با آگاهی کامل دستگاه سانترال مناسب را خریداری کنید.

۱- تعداد خطوط شهری

اولین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید، تعداد خطوط شهری برای پاسخگویی و تماس با بیرون است.‌ 

این موضوع به این دلیل است که هر سانترال برای تعداد خطوط مشخصی ساخته شده و نمی توان بیش از حد معین به آن متصل نمود.

 پس با در نظر داشتن تعداد خطوط شهری باید ظرفیت سانترال مورد نظر را تعیین نمایید.

۲- تعداد و نوع داخلی ها

مورد بعدی در راهنمای خرید سانترال تعداد و نوع داخلی ها است.

 شما باید پیش از خرید سانترال مشخص کنید که به چه نوع داخلی و چه تعداد نیاز دارید. 

بدین شکل پس از مشخص نمودن این دو مورد، سانترال مناسب را پیدا خواهید کرد.

 بعضی از شرکت ها به داخلی کارمندی و بعضی دیگر به منشی مدیریتی نیاز دارد.

 پس شما باید نوع داخلی را مشخص نموده و سپس تعداد آن را تعیین کنید. 

۳- نیازسنجی قابلیت ها

هر دستگاه سانترال دارای ویژگی ها و قابلیت های مخصوص به خود است.

 ممکن است قابلیت های یک دستگاه اصلا مورد نیاز شما نباشد و یا دستگاهی را تهیه کنید که نیازهای شما را نتواند به خوبی رفع کند. 

پس ابتدا نیاز سنجی کنید تا بر اساس آن بتوانید قابلیت های مورد انتظار را تعیین نمایید.

 هر چه قابلیت های یک دستگاه سانترال بیشتر باشد گران قیمت تر خواهد بود و این موضوع ممکن است شما را با افزایش هزینه ها روبرو سازد.

در راهنمای خرید سانترال داشتن تلفن گویا، ضبط مکالمه، باطری بکاپ، صندوق صوتی، درب بازکن و سایر موارد به عنوان قابلیت ها و امکانات به حساب می آید. اگر به بسیاری از این امکانات نیاز نداشته و قابلیت های ساده ای می خواهید پس باید دستگاه های ساده تر را انتخاب نمایید تا هزینه کمتری نیز پرداخت کنید.

۴- انتخاب مدل سانترال

پس از اینکه تمام قابلیت ها و نیازهای خود را تعیین نمودید  می توانید بر اساس آن مدل مناسب سانترال را انتخاب کنید. 

مدل های مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد و هر یک دارای قیمت مختلفی می باشند. 

شما می توانید برند و مدل انتخابی را بررسی کرده و با توجه به امکانات،  دوام و قیمت آن برای خرید دستگاه سانترال تصمیم بگیرید.

نصب سانترال چگونه انجام می شود؟

به هنگام خرید دستگاه سانترال باید به نصب و راه اندازی آن نیز توجه کنید.  اگر از مرکزی مطمئن و معتبر برای خرید سانترال اقدام نمایید پس برای نصب و راه اندازی آن نیز هیچ چالشی نخواهید داشت. 

نصاب سانترال در این مراکز از تخصص بالایی برخوردار می باشند  و بدون هیچ مشکلی این دستگاه را در کوتاه ترین زمان نصب می نمایند.

 راهنمای خرید سانترال به شما کمک می کند تا از ابتدا تا انتهای خرید و نصب سانترال بدون هیچ دغدغه و نگرانی باشید. از این طریق می توانید تا  سالیان طولانی از دستگاه سانترال و قابلیت های آن استفاده کنید. 

راهنمای خرید و نصب تلفن سانترال

فروشگاه جهان ارتباط امید افتخاردارد با بیش از 15 سال سابقه درزمینه تهیه فروش اجراء و نگهداری انواع پروژه های مخابراتی در خدمت مشتریان عزیز میباشد. برای استعلام قیمت سانترال می توانید با این مجموعه در تماس باشید.

برای راه اندازی سانترال و خرید یک سیستم متناسب با نیازهای مان باید به سه موضوع اساسی توجه نمود، در این بخش سعی داریم آشنایی اولیه و مختصری برای مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ داشته باشیم

تا در زمان خرید اطلاعات بهتری در انتخاب محصول داشته باشند.

تعداد خطوط شهری

ابتدا باید تعداد خطوط شهری مورد نیاز جهت پاسخگویی و تماس با بیرون را در نظر گرفت.

زیرا سانترال ها برای تعداد مشخصی از خطوط شهری تولید شده اند و ظرفیت مشخصی از نظر تعداد خط شهری دارا می باشند.

تعداد و نوع داخلی ها

موضوع بعدی در نظر گرفتن تعداد داخلی های مورد نیاز است.

در این بخش باید در نظر داشته باشیم ، ما به چه داخلیهایی و با چه امکاناتی نیاز داریم.

نوع استفاده از داخلی را باید مشخص نمود، که کاربری ، کارمندی و یا منشی و مدیریتی دارند.

حال زمان آن رسیده که پس از مشخص شدن نیازها مدل گوشی تلفنهای مناسب با نیازهایمان را انتخاب نماییم.

برای انتخاب مدل های مختلف تلفن پاناسونیک آنالوگ ، دیجیتال و تحت شبکه IP و مشخصات آن ها به بخش تلفن سانترال مراجعه نمایید.

قابلیت های مورد نیاز ما

همانطور که می دانیم یک سیستم تلفنی قابلیت ای متنوع و جذابی دارد.

که ممکن است ما به بخشی از آنهای نیاز داشته باشیم و بخشی مورد استفاده ما نباشد.

پس ما باید امکاناتی که می خواهیم روی سیستم تلفن سانترال داشته باشیم را مشخص نماییم.

به طور مثال، تلفن گویا، ضبط مکالمات، صندوق صوتی، دربازکن، باطری بکاپ سانترال و …

امکاناتی هستند که روی یک سانترال میتواند وجود داشته باشد ، حال باید بدانیم به کدام یک از این قابلیت ها نیاز داریم ، تا بر اساس بودجه و هزینه ای که میخواهیم داشته باشیم ، سانترال مناسب و امکانات جنبی مورد نیاز را انتخاب نماییم.

دستگاه سانترال مناسب برای یک کسب و کار متوسط

برای نمونه شرکتها و سازمانهایی که دارای خطوط شهری کمتر از هشت خط و تعداد داخلی کمتر از بیست و چهار خط می باشند.

نیازهایی نظیر صندوق صوتی، ضبط مکالمات، صف انتظار، تماس اینترنتی و تماس تصویری را ندارند، میتوانند از سری مرکز تلفن سانترال پاناسونیک KX-TES824 که دارای مدل های 3به 8 (عدد اول مربوط به خط شهری و عدد دوم مربوط تعداد داخلی می باشد یعنی دارای سه خط شهری و هشت خط داخلی پیش فرض میباشد.)

و قابلیت ارتقاء 6به16 و 8به24 هست استفاده نمایند و برای تعداد خطوط شهری و داخلی بیشتر باید به سراغ سری دیجیتال TDE- TDA که دارای مدل های TDA100، TDA100dbp، TDA100dba، TDA200، TDA600 می باشد، رفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات پاناسونیک و استعلام قیمت تلفن سانترال جهان ارتباط امید تماس اصل فرمایید

و بعداز مشاوره کامل با مشاوران فروشگاه براحتی خریدی دقیق و مطمئن داشته باشید.

درضمن برای اجراء و نگهداری تجهیزات خریداری شده حتما با بخش فنی جهان ارتباط امید درارتباط باشید.

مشاور:

02186028490

پشتیبانی :

09124215233

09107687136

فروشگاه :

02133792020

راهنمای خرید تلفن سانترال

سانترال یکی از ابزار های ارتباطی بسیار پرطرفدار است که در بهبود روند ارتباطی بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی

 در مقیاس های مختلف به طور فوق العاده ای تاثیر مثبت می گذارد. 

در این مطلب قصد داریم شما راهنمای خرید دستگاه سانترال و مزیت های آن آشنا کنیم

و اینکه مشخص کنیم که برای انتخاب سانترال باید چه معیار هایی را مد نظر قرار دهیم. 

تعریف کلی سانترال

تعریف های مختلفی از سانترال می شود ولی به بطور کلی سانترال را دستگاهی معرفی نمود

 که ارتباط بین همکاران را برقرار می سازد و باعث بهبود روند کاری شرکت مورد نظر می شود.

در واقع یکی از متداول ترین سوالات بسیاری از کاربران این است که به چه دلیل باید از این دستگاه استفاده کنیم

 و با راه اندازی آن چه تغییری در روند ارتباطی شرکت ها اتفاق می افتد. 

در این مورد گفته می شود که از مواردی که باعث شده انواع کسب و کارها 

در مقیاس های مختلف از امکانات سانترال بهره ببرند:

  •  افزایش روزافزون استارت آپ ها
  •  فروشگاه های اینترنتی
  • تسریع در هماهنگی ها
  • بازدهی بهتر
  •  و… می باشد. 

با مزیت های سانترال آشنا شوید

تفاوتی ندارد که شرکت شما در چه ابعادی است و این نکته را باید بدانید که

 این ابزار در وهله اول می تواند ارتباط ها در بخش های گوناگون را در بهترین شیوه ممکن فراهم سازد. 

توجه کنید که استفاده از سانترال مزیت های بسیار زیادی دارد

 و باعث ارتباط بهتر بین مشتریان و صاحبان کسب و کار و واحد های فروش می شود.

همان طور که میدانید در شرکت هایی که در زمینه فروش محصولات فعالیت می کنند،

 ارتباط بهینه نقش بسیار بسزایی در پیشرفت آن دارد  و با دستگاه سانترال می توان به آن دست پیدا نمود

از مزیت های سانترال می توان به مواردی زیر ازجمله :

  • قابلیت  ضبط کردن و پیگیری کلیه تماس های دریافتی در مدت زمان های مختلف
  • کاهش چشمگیر هزینه با استفاده از ارتباط سریع و بهینه
  •  خطوط مخابراتی در سایر بخش ها
  •  قابلیت انتظار چندین نفر پشت هر خط  و امکان استفاده از زمان
  •  نظارت و کنترل  بهتر بر خطوط در ساعاتی که خطوط تماس مشغول هستند
  • ـ  امکان برقرای ارتباط داخلی بصورت رایگان و سریع
  •  بهبود ارتباط میان مشتریان و واحد های فروش و اپراتورها

انواع سانترال را بشناسید

سانترال کم ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک

برند پاناسونیک یکی از بهترین برند ها در زمینه تولید و عرضه سانترال در سراسر دنیا است.

یکی از نکات مثبتی که این برند  به آن دست پیدا کرده است تولید سانترال در مدل های مختلف می باشد 

و این سبب شده است بسیاری از افراد مدل مورد نظر خود را تحت این برند انتخاب کنند.

دستگاه های سانترال پاناسونیک را می توان به دو دسته ی کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم کرد.

بطور خلاصه می توان گفت که دو دسته ای که به شرکت های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار میگیرند.

سانترال کم ظرفیت و مزیت آن

این  نوع سانترال بیشتر به دو دسته مشخص با  کارایی متفاوت قرار میگیرند.

دسته ی اول  امکان اتصال ۳ خط شهری و دسته ی دوم ۶ خط شهری را دارد.

همچنین به ترتیب تا ۸ و ۱۶ خط داخلی را پشتیبانی می کنند. 

مزیتی که شما با استفاده از این مدل سانترال به آن دست پیدا میکنید ارتباط موثر بین شما و مشتریان و از طرفی کاهش هزینه ها است. 

سانترال پر ظرفیت و قابلیت های آن

این مدل ها در شرکت های مختلف در مقیاس های کم ، متوسط و بزرگ می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

 توجه داشته باشید که این مورد امکان پشت خط ماندن چندین کاربر رو به شما می دهد. 

نکته مهم و قابل توجه در بحث مدیریت تماس های ورودی اینکه حداقل خطوط تلفنی ورودی

به سانترال پر ظرفیت ۹۶ و حداکثر آن ۶۴۰ است.

دستگاه سانترال آنالوگ

دستگاه سانترال آنالوگ این امکان را فراهم می کند که شما با صرف یک هزینه نسبتا کمی،

به ویژگی های مطلوب این دستگاه دست پیدا نمایید.  

خلاصه این تلفن به کمک یک زوج سیم به سانترال ارتباط داده می شود 

و قیمت کمتری نسبت به مدل های پیشرفته دارد. 

از نقاط مثبت دستگاه سانترال  آنالوگ می توان به تنوع در مدل های آن اشاره کرد.

دستگاه سانترال هایبرید

قابلیت برنامه ریزی در این مدل از تلفن سانترال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از نکات مهم دیگر اینکه تلفن سانترال هایبرید قابلیت های خوبی دارند

از جمله اینکه از طریق دیتا می توانند به سانترال متصل شوند.

اگر قصد خرید تلفن سانترال برای شرکت های کوچک را دارید 

این گزینه میتواند نسبت به دیگر مدل ها یک انتخاب ایده آل باشد.

دستگاه سانترال دیجیتال

دستگاه سانترال دیجیتال از مواردی هستند که امروزه در شرکت های دولتی و سازمانی از آنها استفاده می شود. 

توجه داشته باشید که مدل های ج منتخب  سانترال دیجیتال از موارد پرفروش می باشند 

و جزو مواردی  هستند که از کیفیت و کارایی بسیار مطلوبی برخوردارند. 

این دستگاه با یک زوج ارتباطی با سیستم سانترال ارتباط برقرار می کند 

و می تواند به شکل هم زمان صدا و داده را دریافت و یا ارسال کند.

تفاوت تلفن سانترال و تلفن ثابت چیست؟

هنگامی که از تلفن های ثابت و معمولی استفاده می شود،  هر کارمند برای مدیریت و انجام  کارهای خود باید یک خط تلفن جداگانه داشته باشد 

و خط ها علاوه بر اعمال هزینه باعث می شود که ضریب مدیریت بین ارتباط مشتریان و واحد مربوطه پایین بیاید.

برخلاف این مورد با  سانترال  گزینه ها و قابلیت های نامحدودی را برای اتصال سریع برای هر جمع آوری خطوط تلفن و متمرکز کردن آنها کردن آنها در یک دستگاه سانترال  و نظارت بیشتر را در اختیار کارمندان و صاحبان مشاغل  اشاره کرد.

امتیاز دهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *